• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
4

هوش مصنوعی “متا” متن را به ویدئو تبدیل می‌کند!

  • کد خبر : 13568
  • ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۹:۴۹
هوش مصنوعی “متا” متن را به ویدئو تبدیل می‌کند!
سیستم هوش مصنوعی شرکت "متا" می‌تواند با استفاده از پیام‌های متنی، ویدئو بسازد.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، شرکت “متا”(Meta)، نوع جدیدی از هوش مصنوعی تولیدکننده هنر را معرفی کرده است که می‌تواند از پیام‌های متنی، ویدئو بسازد و نتایجی سورئال و چشمگیر را ارائه دهد.

این سیستم هوش مصنوعی به نام “Make-A-Video”، از تصاویر موجود همراه با شرح آنها برای آشنایی با جهان و نحوه توصیف تصاویر استفاده می‌کند و ویدئوهای بدون برچسب را برای تعیین چگونگی حرکت جهان به کار می‌برد. ویدئوهای به دست آمده، نتایجی از سوررئال و ترسناک گرفته تا قانع‌کننده را در بر می‌گیرند.

این شرکت متعلق به “مارک زاکربرگ”(Mark Zuckerberg) اعلام نکرده است که این سیستم چه زمانی در دسترس عموم قرار می‌گیرد و محدودیت‌هایی وجود خواهد داشت یا خیر اما یک فرم ثبت‌نام وجود دارد که افراد در صورت تمایل می‌توانند با تکمیل کردن آن، Make-A-Video را در آینده آزمایش کنند.

پیشرفت در استفاده از هوش مصنوعی برای ایجاد ویدیوهای درخواستی، انواع معضلات اخلاقی را ایجاد می‌کند. همچنین، احتمال دروغگویی و ارائه اطلاعات نادرست نیز وجود دارد.

متا خاطرنشان کرد که همه محتوای تولیدشده توسط این سیستم جدید، حاوی یک واترمارک است که به بینندگان کمک می‌کند تا مطمئن شوند که ویدئو با هوش مصنوعی تولید شده و ویدئوی ضبط شده نیست.

این غول فناوری گفت: هدف ما این است که نهایتا این فناوری را در دسترس عموم قرار دهیم اما در حال حاضر به تجزیه و تحلیل و آزمایش Make-A-Video ادامه خواهیم داد تا اطمینان حاصل کنیم که هر مرحله از انتشار، ایمن و هدفمند است.

یکی از کلیپ‌های ویدئویی نشان می‌دهد که یک سفینه فضایی نسبتاً واقعی در حال فرود آمدن روی مریخ است. ویدیوی دیگری که کمی سورئال‌تر به نظر می‌رسد، یک اسب تک‌شاخ آبی را نشان می‌دهد که بر فراز یک سرزمین خیالی پرواز می‌کند. ویدئوی دیگری، فضانوردی را در حال شناور شدن در فضا از زوایای دید متفاوت به تصویر می‌کشد.

متا نوشت: هوش مصنوعی متا متعهد به توسعه هوش مصنوعی مسئولانه و اطمینان از کاربرد ایمن این فناوری پیشرفته ویدیوئی است. پژوهش ما مراحلی را برای کاهش ایجاد محتوای مضر، جانبدارانه یا گمراه‌کننده پشت سر می‌گذارد.

محققان در مقاله‌ای درباره این سیستم توضیح دادند: در همه جنبه‌ها، Make-A-Video با وضوح مکانی و زمانی، وفاداری به متن و کیفیت، پیشرفته‌ترین هنر را در تبدیل متن به ویدئو نشان می‌دهد که با معیارهای کمی و کیفی تعیین می‌شود.

سیستم‌های هوش مصنوعی قبلی که تصاویر ثابت را از متن تولید می‌کردند، نتایج عجیبی به‌دست آورده‌اند.

سیستم موسوم به “Craiyon AI”، یک سیستم تبدیل متن به تصویر محبوب بود که به متا تعلق نداشت. این سیستم، چندین تصویر مختلف را ایجاد کرد که نشان می‌دادند اگر همه انسان‌ها به “متاورس”(Metaverse) بپیوندند، چه شکلی می‌شوند.

تعدادی از شرکت‌های فناوری از جمله شرکت زاکربرگ، ده‌ها میلیارد دلار سرمایه‌گذاری می‌کنند تا یک دنیای مجازی را ارائه دهند که مردم در آن بتوانند خرید کنند، کار کنند و سرگرم شوند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=13568

برچسب ها

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.