• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
7

تسلا از ربات انسان نمای اپتیموس رونمایی کرد

  • کد خبر : 13559
  • ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۹:۴۰
تسلا از ربات انسان نمای اپتیموس رونمایی کرد

تسلا سرانجام از ربات انسان نمای اپتیموس رونمایی کرد. ایلان ماسک بارها ایده‌های خود را درباره این ربات مطرح کرده بود و حالا این ربات دیروز در مراسم هوش مصنوعی تسلا به نمایش گذاشته شد. اپتیموس یک ربات واقعی است و در مراسم دیروز بدون هیچ پوشش خلصی به نمایش گذاشته شد بطوریکه همه تجهیزات […]

تسلا سرانجام از ربات انسان نمای اپتیموس رونمایی کرد. ایلان ماسک بارها ایده‌های خود را درباره این ربات مطرح کرده بود و حالا این ربات دیروز در مراسم هوش مصنوعی تسلا به نمایش گذاشته شد.

اپتیموس یک ربات واقعی است و در مراسم دیروز بدون هیچ پوشش خلصی به نمایش گذاشته شد بطوریکه همه تجهیزات و قطعات الکترونیکی آن نمایان بود. ایلان ماسک قبلا گفته بود که اپتیموس به‌صورت مستقل عمل خواهد کرد و وابسته به هیچ دستگاه دیگری نخواهد بود. در واقع این ربات بر پایه هوش مصنوعی عمل خواهد کرد و با ربات‌های دیگر فرق دارد.

ویژگی اصلی این ربات آن است که می‌تواند دستورات شفاهی پیچیده را درک کند و آن‌ها را انجام دهد‌. از طرفی، دست‌های این ربات در حد دست‌های یک انسان هستند. این ربات می‌تواند با سرعت ۵ متر در ساعت حرکت کند و اشیایی به وزن ۴۵ پوند را جابجا کند. طول این ربات ۴ فوت و وزن آن ۱۲۵ پوند است.

اپتیموس

البته آنچه در مراسم دیروز به نمایش گذاشته شد ظاهرا نمونه اولیه اپتیموس بود که در مراحل نهایی توسعه خود قرار داشت و می‌توانست به‌راحتی راه برود و دستانش را در حالت‌های مختلف تکان بدهد‌. ماسک در این مراسم گفت که هدف از نمایش دادن این ربات آن بود که بگو‌ییم ما به تولید نهایی اپتیموس نزدیک شده‌ایم و به‌زودی شاهد عرضه آن خواهیم بود‌. قیمت این ربات هرچند در ابتدا ممکن است حدود ۲۰ هزار دلار باشد اما تسلا سعی خواهد کرد با تولید انبوه آن، قیمت‌ها را کاهش دهد تا برای همه افراد قابل خرید باشد.

ربات اپتیموس از یک باتری ۲.۳ کیلووات‌ساعتی بهره می‌برد و ظاهرا این باتری سیستم‌های کنترل متعددی را در یک PCB واحد یکپارچه‌سازی خواهد کرد. این مار باعث خواهد شد تا ربات بتواند در تمام طول روز آماده به کار باشد.

تسلا قرار است اکثر اجزای ربات اپتیموس را با مواد پلاستیکی سبک جایگزین کند تا وزن آن کاهش یابد. یکی از مهندسان تسلا گفته است که تیم آن تجربیات زیادی از بخش خودرو وارد این ربات کرده‌اند تا یک محصول کارآمد در اختیار مشتریان قرار دهند.

اپتیموس

یکی دیگر از موضوعات مهم در توسعه ربات تسلا، سازگاری آن با شرایط ‌واقعی محیط بیرونی است. برای این منظور لازم است که مغز اپتیموس اطلاعات را همانند مغز انسان پردازش و آنالیز کند تا جهان را مثل ما درک کند. بنابراین لازم است که از فناوری‌های مختلفی در آن استفاده شود.

برای مثال، دستان ما در هر ثانیه ۳۰۰ درجه حرکت می‌کنند که اگر بخواهیم این کار را در مورد اپتیموس پیاده‌سازی کنیم نیاز به صدها سنسور خواهد بود. از این جهت، می‌توان گفت که تسلا هنوز راه زیادی برای شبیه سازی یک انسان در یک ربات در پیش دارد.

ربات تسلا مکانیسم‌های پیشرفته و پیچیده‌ای دارد که امکان گرفتن اشیا را به او خواهد داد. انگشتان این ربات قابلیت‌هایی شبیه به انگشتان انسان دارند و خواهند توانست کارهای مختلفی را انجام دهند.

از طرف دیگر، اپتیموس قرار است که در انجام کارهای روزمره  به ما کمک کند و دنیای اطراف خود را با استفاده از هوش مصنوعی درک کند. این‌ها چیزهایی هستند که بقیه ربات‌ها فاقد آن هستند.

در هر حال، تسلا امیدوار است که ظرف چند ماه آینده نسخه نهایی این ربات انسان نما را تولید کند و آن را روانه بازار کند. نظر شما درباره این ربات چیست؟

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=13559

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.