• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
6
آیت‌الله کعبی تشریح کرد:

درس‌های سیره نبوی برای تفکیک برخورد با فریب خوردگان و طراحان اغتشاشات + صوت

  • کد خبر : 13535
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۸:۳۶
درس‌های سیره نبوی برای تفکیک برخورد با فریب خوردگان و طراحان اغتشاشات + صوت
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ضرورت تفکیک میان برخورد با معترضان فریب‌خورده و طراحان اصلی اغتشاشات به سیره قرآنی پیامبر اکرم(ص) در این رابطه اشاره کرد و گفت: مهمترین درسی که از ایشان در این‌باره می‌آموزیم رحمت و رأفت نسبت به عموم مردم و قاطعیت و شدت عمل نسبت به مرجفون، شایعه‌سازان، تشویش‌کنندگان اذهان عمومی، بیماردلان و سردمداران جبهه نفاق است.

آیت‌الله عباس کعبی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره اتفاقات اخیر در کشور و ضرورت تفکیک میان معترضان واقعی با اغتشاشگران و هتاکان به مقدسات دینی گفت: آشوب توأم با خشونت، حمله به مردم بی‌گناه، هتک مقدسات، آتش زدن مساجد و موکب‌های امام حسین(ع)، حمله به نیروی انتظامی و نیروهای بسیجی با سلاح سرد و نمایش یک خشونت تمام‌عیار نشان از وجود یک برنامه هدفمند و طراحی‌شده توسط دشمنان اسلام و ایران دارد و عده‌ای نیز برای این اقدامات خشن آموزش دیده‌اند.

وی افزود: در واقع این جریان هنجارشکن با تکرار ویژگی‌های داعش به صحنه آمده‌اند و به نظر می‌رسد دشمنان، معاندان و کینه‌توزان با جلوداری آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها و اتاق‌های مکر و فریب‌شان می‌خواهند انتقام خود را از موفقیت‌های پی در پی ملت ایران به این شکل بگیرند.

آشوب علیه جریان زندگی عادی مردم

کعبی اظهار کرد: اینگونه آشوب‌ها، اغتشاشات و خشونت‌ها ربطی به اعتراضات مردم عادی ندارد و باید بین حادثه اخیر درگذشت خانم امینی و خشونت‌ها و آشوب‌های ضد دین، ضد اخلاق، ضد امنیت، ضد آرامش و ضد رفاه مردم فرق و تمایز قائل شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آشوب‌ها و اغتشاشات، امنیت و آرامش و جریان زندگی عادی مردم را هدف گرفته، گفت: این اقدامات در حقیقت یک نوع عقده‌گشایی علیه دین، علیه اخلاق، علیه اسلام و ارزش‌های اسلامی و علیه ایران اسلامی است که نشانه‌های آن آتش زدن پرچم ایران، سوزندان قرآن، کشیدن چادر از سر بانوان محجبه و بروز خشونت‌های داعش‌گونه است و اینگونه کینه و دشمنی خود را نسبت به اسلام و ایران را با شدت تمام نشان می‌دهند. به عبارتی اگر داعش با پرچم خودش وارد این صحنه می‌شد همین خشونت‌ها را انجام می‌داد.

رفتار داعشی اغتشاشگران

آیت‌الله کعبی تصریح کرد: ملت ایران از رفتار داعش‌گونه این معاندان به شدت متنفر است و تنفر خود را روز گذشته پس از اقامه نماز جمعه با برگزاری راهپیمایی در سراسر کشور نشان دادند. ضمن تشکر از صبر و حوصله پلیس و نیروی انتظامی که علیرغم تلاش طرف مقابل برای کشته‌سازی در ابتدا اقدام خاصی برای مقابله انجام نداد، به نحوی که از مردم عادی و نیروهای بسیجی تعداد قابل توجهی مظلومانه شهید شدند، باید گفت الان مردم تقاضا دارند نیروی انتظامی مقتدر و مظلوم و قوه قضاییه با قاطعیت بساط معاندان، کینه‌توزان و هسته‌های آشوب و ضد امنیت و آرامش مردم را جمع کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز کرد: الان افرادی که دیگران را به آشوب و اعتراض دعوت کردند و آبروی خود را ضد اسلام و ضد ایران به حراج گذاشتند باید در مقابل قانون پاسخگو باشند. اینها کسانی هستند که آب و نان این مملکت را خوردند و با پول بیت‌المال به شهرت رسیدند و نمکدان شکستند و امروز باید پاسخی در مقابل رفتار خود داشته باشند و این مطالبه ملت ایران از آنهاست. اینها مانند کف روی آب هستند که از بین می‌روند و آنچه به سود ملت ایران است، باقی می‌ماند.

۵ کلیدواژه ماندگار در حوادث اخیر

آیت‌الله کعبی در ادامه به تشریح ۵ کلیدواژه مهم در اتفاقات اخیر گفت: کلیدواژه اول، امید است؛ ملت ایران ملت امیدواری است که با امید به پیشرفت، رشد، شکوفایی و تعالی، راه امام(ره) و شهیدان را ادامه می‌دهد و ایران قوی و سربلند در سایه صبر، مقاومت، تلاش، همت و حضور در صحنه شکل می‌گیرد. دومین کلیدواژه، اعتماد است؛ اعتماد مردم به نظام اسلامی و رابطه صمیمی نظام با مردم بعد از این حوادث بیشتر می‌شود و مردم بیشتر دشمنان اسلام و ایران را می‌شناسند و آن عده اندکی که براساس احساسات فریب شعارهای جریانات اصلی و طراح اغتشاشات را خوردند صف خود را جدا می‌کنند.

وی کلیدواژه سوم را عقلانیت خواند و گفت: نظام اسلامی در حادثه اخیر پیرامون دختر هموطنمان با عقلانیت و تدبیر برخورد کرد و رئیس‌جمهور، رئیس قوه قضائیه، وزیر کشور و سایر مقامات این حادثه تلخ را تسلیت گفتند، همدردی کردند و دستورات جدی برای بررسی، پیگیری و تحقیق دقیق پیرامون ابعاد مختلف این حادثه صادر کردند. چهارمین کلیدواژه غیرت دینی است که مردم به ویژه با راهپیمایی روز گذشته غیرت دینی و حساسیت خود را نسبت به هتک حرمت مقدسات نشان دادند و آخرین کلیدواژه فریب رسانه‌ای است که در این قضیه رسانه‌های معاند با تمام توان وارد شدند و نباید فریب اینها را خورد و در این راستا فضای مجازی رها باید مدیریت شود و نباید اجازه داد مسائل ضد اسلام، ضد ایران و ضد امنیت ملی در این فضا منتشر شود.

درسی از سیره پیامبر(ص)

آیت‌الله کعبی درباره درس‌های سیره پیامبر(ص) و الگوی نبوی درباره نوع برخورد با دو گروه فریب‌خوردگان و طراحان اصلی آشوب و اغتشاش گفت: مهمترین درسی که از پیامبر اکرم(ص) در این باره می‌آموزیم رحمت و رأفت نسبت به عموم مردم و قاطعیت و شدت عمل نسبت به کسانی است که امنیت روحی و روانی مردم را برهم می‌زنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در این‌باره به آیات ۶۰ و ۶۱ سوره احزاب اشاره کرد و گفت: خداوند در این آیات می‌فرماید: «لَئِنْ لَمْ یَنْتَهِ الْمُنَافِقُونَ وَالَّذِینَ فِی قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ وَالْمُرْجِفُونَ فِی الْمَدِینَهِ لَنُغْرِیَنَّکَ بِهِمْ ثُمَّ لَا یُجَاوِرُونَکَ فِیهَا إِلَّا قَلِیلًا*مَلْعُونِینَ ۖ أَیْنَمَا ثُقِفُوا أُخِذُوا وَقُتِّلُوا تَقْتِیلًا» (اگر منافقان و کسانى که در دلهایشان مرضى هست و شایعه‌افکنان در مدینه، [از کارشان‌] باز نایستند، تو را سخت بر آنان مسلط مى‌کنیم تا جز [مدتى‌] اندک در همسایگى تو نپایند، از رحمت خدا دور گردیده و هر کجا یافته شوند گرفته و سخت کشته خواهند شد.) در حقیقت پیامبر اکرم(ص) در مقابله با مرجفون که دل مردم را خالی می‌کردند، شایعه‌سازان، تشویش‌کنندگان اذهان عمومی، بیماردلان و سردمداران جبهه نفاق که نظام اسلامی را تضعیف می‌کردند قاطعانه برخورد می‌کردند و این آموزه‌ای است که می‌توان از سیره پیامبر(ص) و الگوی حکمرانی نبوی در خصوص این اعتراضات بهره گرفت و با تفکیک میان معترضان واقعی و فریب‌خورده و سردمداران و طراحان خشونت و آشوب و اغتشاش آن را به کار گرفت.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=13535

برچسب ها

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.