• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2
توسط مرکز فضایی محمد بن راشد دبی صورت می‌گیرد:

شبیه‌سازی مریخ در متاورس

  • کد خبر : 13523
  • ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۹:۳۳
شبیه‌سازی مریخ در متاورس

مرکز فضایی محمد بن راشد در دبی(MBRSC) به عنوان بخشی از برنامه‌های این کشور برای ساخت یک مستعمره در مریخ تا سال ۲۱۱۷ در حال توسعه یک پروژه بزرگ برای شبیه‌سازی زندگی در مریخ در متاورس است. به گزارش ایسنا و به نقل از العربیه، استعمار مریخ برای سال‌ها بخشی از اهداف برنامه‌های فضایی جهان بوده […]

مرکز فضایی محمد بن راشد در دبی(MBRSC) به عنوان بخشی از برنامه‌های این کشور برای ساخت یک مستعمره در مریخ تا سال ۲۱۱۷ در حال توسعه یک پروژه بزرگ برای شبیه‌سازی زندگی در مریخ در متاورس است.

به گزارش ایسنا و به نقل از العربیه، استعمار مریخ برای سال‌ها بخشی از اهداف برنامه‌های فضایی جهان بوده و امارات متحده عربی برنامه‌هایی برای ساخت یک شهر کامل در مریخ تا سال ۲۱۱۷ دارد.

اکنون مرکز فضایی محمد بن راشد با همکاری مرکز “BEDU” که پیشگام در فناوری‌های وب۳(Web۳) و مستقر در دبی است، دست به توسعه “متاورس ۲۱۱۷”(۲۱۱۷ Metaverse) زده است که شامل تجربه مجازی حضور در فضا و پا گذاشتن بر سیاره سرخ می‌شود و همچنین دانشی در مورد چالش‌های اکتشاف و استعمار مریخ ارائه می‌کند.

عدنان الرئیس(Adnan al-Rais)، مدیر برنامه مریخ ۲۱۱۷ در مرکز فضایی محمد بن راشد می‌گوید: از آنجایی که ما به مقاصد چالش برانگیزتری برای اکتشاف توسط انسان و ربات‌ها می‌اندیشیم، ایده‌های نوآورانه برای رسیدن به نقاط عطف جدید ضروری خواهد بود.

امارات در سال ۲۰۱۷ برنامه‌های خود را برای ایجاد یک کلنی انسانی در سیاره سرخ طی ۱۰۰ سال آینده اعلام کرد.

از آن زمان تاکنون، این مرکز فضایی، فضاپیمای هوپ(Hope) خود را برای مطالعه جو مریخ به فضا فرستاده و در حال ساخت یک شهر علمی بزرگ ۱۳۶ میلیون دلاری در دبی است که شرایط مریخ را شبیه‌سازی می‌کند.

این کشور همچنین قصد دارد تا اواخر سال جاری یک ماه‌نورد را روی سطح قمر زمین فرود بیاورد.

مرکز فضایی محمد بن راشد با کارشناسان “BEDU” کار خواهد کرد تا در ایده پردازی، توسعه خلاقانه و تجسم عناصر “متاورس ۲۱۱۷”  به همکاری بپردازند.

امین الزرونی(Amin al-Zarouni)، مدیرعامل “Bedu”، می‌گوید: امارات متحده عربی در سراسر جهان به عنوان یک پیشگام شناخته شده است. ما از شراکت با مرکز فضایی محمد بن راشد هیجان‌زده هستیم و مفتخریم که این ماجراجویی را با استفاده از قدرت جدیدترین و بهترین فناوری‌ها در اینجا روی زمین ایجاد کنیم.

برنامه فضایی امارات تنها برای انجام ماموریت صورت نمی‌گیرد، بلکه باعث ایجاد شغل نیز می‌شود. این بخش با بیش از ۵۷ شرکت فضایی و پنج مرکز تحقیقاتی علوم فضایی در امارات متحده عربی بیش از ۳۲۰۰ شغل ایجاد می‌کند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=13523

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.