• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

ربات انسان نمای ایلان ماسک باعث بیکار شدن هزاران کارگر خواهد شد

  • کد خبر : 13483
  • ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۷:۱۹
ربات انسان نمای ایلان ماسک باعث بیکار شدن هزاران کارگر خواهد شد
تسلا قرار است ربات انسان نمای اپتیموس را در رویداد Artificial Intelligence Day به نمایش بگذارد و هدف نهایی این شرکت آن است که این ربات را به تولید انبوه برساند. این ربات قرار است در کارخانه تگزاس تسلا تولید شود و خیلی نگران بیکار شدن کارگران بعد از عرضه این ربات هستند‌. 

برخی کارشناسان معتقدند که‌ ربات‌های انسان‌نما می‌تواند جایگزین انسان در انجام بسیاری از کارها بشوند و این موضوع هرچند از یک بابت خوب است اما از جهتی نیز بسیار نگران‌کننده است و می‌تواند به ضرر کارگران تمام شود.

تسلا جزو شرکت‌هایی است که به دنبال جاه طلبی های بزرگ است و این شرکت علاوه تولید خودری الکتریکی به دنبال تولید انبوه ربات انسان‌نمای اپتیموس نیز است. این ربات قرار است به همه نقاط دنیا صادر شود و در شرکت‌ها،کارخانه‌ها و داخل منازل مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

ایلان ماسک گفته است که این ربات حتی می‌تواند در پختن غذا و مراقبت از افراد سالمند استفاده شوند‌. به هر حال به نظر می‌رسد که تسلا برنامه بلندمدتی برای تولید این نوع ربات‌ها دارد و امیدوار است که درآمد سرشاری از این طریق کسب کند. رویداد AI Day قرار است ۳۰ سپتامبر برگزار شود و نمونه اولیه اپتیموس در این رویداد برای اولین بار به نمایش گذاشته خواهد شد.  ‌

انتظار می‌رود این ریات از سال آینده به مرحله تولید انبوه برسد و باید منتظر بمانیم و ببینیم که دامنه گسترش این ربات در زندگی مردم و کسب‌وکارها چقدر خواهد بود. نظر شما در این‌باره چیست؟

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=13483

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.