• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4

دستاورد‌های کنسرسیوم هوش مصنوعی بررسی می‌شود

  • کد خبر : 13452
  • ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶
دستاورد‌های کنسرسیوم هوش مصنوعی بررسی می‌شود
رئیس دبیرخانه کنسرسیوم هوش مصنوعی از برگزاری نخستین جلسه بررسی دستاورد‌ها و برنامه‌های این کنسرسیوم در دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد خبر داد.

بهرنگ برکتین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در نجف‌آباد اظهار کرد: ۳۰ شهریور ۱۴۰۱  نخستین جلسه بررسی برنامه­‌ها و دستاورد‌های کنسرسیوم هوش مصنوعی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور اعضای این کنسرسیوم و عبداله محمدی مدیر کل شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار خواهد شد.

رئیس دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد جامع مستقل نجف آباد عنوان کرد: در این جلسه برنامه‌های تدوین شده کنسرسیوم که در قالب برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت آماده شده‌اند مورد مشورت قرار خواهند گرفت. این برنامه‌ها شامل همه گام‌های لازم برای تحقق نقش‌آفرینی موثر دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک قطب مهم هوش مصنوعی در کشور است که هدف آن تجمیع تمام ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مراکز تحقیقاتی و اعضای هیات علمی دانشگاه در همه رشته‌ها و گرایش‌هاست.

رئیس دبیرخانه کنسرسیوم هوش مصنوعی با اشاره به اهمیت هوش مصنوعی بیان کرد: هوش مصنوعی کابرد وسیعی در کلیه‌ی رشته‌های فنی مهندسی، پزشکی، پرستاری و علوم انسانی داشته و امروزه مقاله‌های علمی و پروژه‌های عملی مهمی در تمامی رشته‌ها با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی ارائه شده است. به این معنا که کلیه اعضای هیات علمی دانشگاه می‌توانند نقش موثری در تولید علم و انجام پروژه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی داشته باشند.

رئیس دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد درباره فعالیت‌های کنسرسیوم هوش مصنوعی گفت: این کنسرسیوم فعالیت رسمی خود را از بهمن ۱۴۰۰ آغاز کرده و توانسته است در طول ۶ ماه فعالیت موثر خود دستاورد‌های مختلفی حاصل نماید. از جمله این دستاورد‌ها حضور در نمایشگاه مدیریت شهری در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان، حضور در رویداد گام دوم با چند عنوان گروه پژوهشی مراکز تحقیقاتی مرتبط با خود و امضا تعدادی تفاهم‌نامه با سایر واحد‌های دانشگاهی، حضور در نمایشگاه شهر هوشمند در محل مصلی تهران و تدوین دو شیوه‌نامه برگزاری دوره‌های آموزشی هوش مصنوعی‌محور و اولین انجمن رسمی_تخصصی هوش مصنوعی کشور، با هدف بهره‌بردن از ظرفیت علمی کشور در راستای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر قرار گرفتن ایران در میان ۱۰ کشور پیشرو در حوزه‌ی هوش مصنوعی، است.

برکتین ادامه داد: برنامه جامع کنسرسیوم هوش مصنوعی دانشگاه آزاد اسلامی مبتنی بر مطالعه وضعیت کنونی ایران و سند نقشه راه توسعه هوش مصنوعی کشور، مطالعه برنامه کشور‌های پیشرو در هوش مصنوعی، توانمندی‌های واحد جامع مستقل نجف آباد و سایر واحد‌ها و مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد، سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی و کلیه اسناد بالادستی کشوری مرتبط با زمینه هوش مصنوعی تدوین شده و از جامعیت برخوردار می‌باشد. هدف این برنامه تعیین جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی در صنعت هوش مصنوعی کشور است. در همین راستا و در ابتدای فعالیت این کنسرسیوم قرارداد‌هایی با برخی مراکز منعقد شد که با تکیه بر توان مراکز تحقیقاتی عضو در حال انجام هستند.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=13452

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.