• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
1

چراغ‌های راهنمایی‌ و رانندگی این شهر با هوش مصنوعی کار می‌کند

  • کد خبر : 13384
  • ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸
چراغ‌های راهنمایی‌ و رانندگی این شهر با هوش مصنوعی کار می‌کند
مسئولان شهری باد هرسفلد آلمان به هوش مصنوعی اجازه داده‌اند کنترل چراغ‌های راهنمایی‌ و رانندگی را به دست گیرد.

به گزارش همشهری آنلاین، شهر آلمانی «باد هرسفلد» در سال‌های اخیر به یک شهر هوشمند تبدیل شده است که به ادغام نوآوری در زندگی روزمره ساکنان خود می‌پردازد؛ از جمله اقدامات این شهر افزودن یک سیستم روشنایی هوشمند است که شهروندان می‌توانند آن را کنترل و به کم یا زیاد کردن نور چراغ‌های شهر اقدام کنند. از آنجا که به‌دلیل اهمیت داشتن هر دقیقه در عملیات نجات، فناوری‌های دیجیتال مدرن به‌معنای واقعی کلمه می‌توانند به نجات جان انسان‌ها کمک کند، مقامات محلی این شهر در اوایل ماه آگوست از تخصیص بودجه به یک پروژه پیشرفته شهر هوشمند برای کنترل ترافیک خبر دادند که تأمین بودجه آن به مبلغ ۲.۲۸ میلیون یورو توسط دولت ایالتی «هسن (Hessen)» انجام گرفته است.

کنترل چراغ‌های راهنمایی‌ و رانندگی با هوش مصنوعی

باد هرسفلد هدف این پروژه هوشمند را استفاده از داده‌های ترافیکی اعلام کرد که در زمینه تمرکز ترافیک در شهر به‌صورت بلادرنگ (در زمان واقعی) به‌روز می‌شود. داده‌های حاصل به نزدیک‌ترین امدادگران یا نیروهای ویژه کمک می‌کند تا در محیط پرتلاطم شهری تنها طی یک بازه زمانی ۱۰ دقیقه‌ای به محل شرایط اضطراری برسند.

چراغ‌های راهنمایی‌ و رانندگی این شهر با هوش مصنوعی کار می‌کند

پروژه مذکور در نگاه اول فعالیتی پیچیده‌تر از آنچه GPS مدرن در حال حاضر قادر به انجام آن است انجام نمی‌دهد، با این‌حال بیانیه‌ای از سوی مقامات شهر صادر شد که دلیل اصرار آن‌ها بر پیاده‌سازی آن را تا حدودی روشن‌تر کرد. بر اساس این بیانیه سیستم چراغ‌های راهنمایی و رانندگی شهر با اولین تماس شرایط اضطراری به‌صورت یکپارچه در خواهد آمد و در کنار ترسیم کوتاه‌ترین مسیر برای امدادگران یا نیروهای ویژه، قادر به کنترل چراغ‌ها برای ایجاد یک مسیر باز با چراغ‌های سبز به‌منظور تردد آزاد خواهد بود. این عملکرد بدون شک با مسدود شدن راه‌ها همراه است، بااین‌حال طراحان پروژه در نظر دارند با بهره‌گیری از یک الگوریتم پیچیده هوش مصنوعی، تردد در جاده‌ها را مجدداً راه‌اندازی و مشکلات را برطرف کنند.

کنترل چراغ‌های راهنمایی‌ و رانندگی با هوش مصنوعی

آتش‌نشانی باد هرسفلد نخستین میزبان آزمایشی این پروژه خواهد بود و در طول دوره آزمایشی، کارشناسان کارآمدی ابزار و ضرورت یکپارچه‌سازی سیستم کنترل مرکزی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی را ارزیابی خواهند کرد.

منبع: ایمنا

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=13384

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.