• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3

حمایت، مهم ترین مأموریت بنیاد ملی بازی های رایانه ای است

  • کد خبر : 13381
  • ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳
حمایت، مهم ترین مأموریت بنیاد ملی بازی های رایانه ای است
​معاون نظارت و هدایت فرهنگی بنیاد ملی بازی های رایانه ای گفت: حمایت از زیست بوم بازیهای رایانه ای اعم از بازی سازها ، طراح ها و حتی خانواده ها دغدغه ی اصلی بنیاد ملی بازیهای رایانه ای است که این حمایت ها شامل حمایت مادی و معنوی از گروههای مشمول می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، حسین مهدی پور نظارت بر سطوح مختلف از جمله نظام رده بندی بازیها و نظارت بر پلتفرم های ارائه بازی را وظیفه ی بعدی  بنیاد دانست و گفت: نظام رده بندی ما جزء ۷ نظام رده بندی رایج در دنیاست که براساس استانداردهای بین المللی تعیین  شده است.

وی ادامه داد: بازوی استانی بنیاد در ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها و ساختار کارشناسی مرتبط با بنیاد با عنایت وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجاد شده است  تا از جایگاه حاکمیتی ظرفیت های لازم را برای بنیاد ملی بازی های رایانه ای در استان ها ایجاد کند.

این مقام مسئول با اشاره به اهمیت جایگاه بازی های رایانه ای گفت: طبق پیمایش دوسالانه انجام شده در سال ۹۸ توسط بنیاد ملی بازیهای رایانه ای قبل از شروع کرونا گردش مالی حوزه ی بازی های رایانه ای بالغ بر ۴۰۰۰ میلیارد تومان بوده است که این رقم نشاندهنده جدی بودن مساله ی بازی های دیجیتال در کشور است .

مهدی پور افزود : از نظر ظرفیت نیروی انسانی در کشور از جایگاه خوبی برخوردیم اما با نقطه ی مطلوب فاصله زیادی داریم.

در ادامه جلسه  رضا رسولی مدیر ساماندهی بازی‌های رایانه‌ای در خصوص مجوز بازیهای رایانه ای گفت: مجوز فعالیت نشر، عرضه ی برخط ، پروانه انتشار بازیها و مسابقات بازیهای رایانه ای توسط بنیاد صادر می شود.

وی افزود: در بخش پروانه انتشار ، بازیها براساس محتوای آسیب رسان به پنج گروه اصلی « ۳+ ، ۷+ ، ۱۲+ ۱۵+ و ۱۸+ » تقسیم بندی می شوند و چون بسیاری از بازیهایی که وارد کشور می شوند محتوای مناسب و منطبق بر فرهنگ ما ندارند باید رده بندی سنی بر روی آنها انجام شود.

رسولی ادامه داد: تاکنون در بنیاد ملی بازیهای رایانه ای طی بررسی بازیهای عرضه شده در اپلیکیشن ها،  ۴۰۰۰۰  بازی موبایلی و در رده ی بازیهای کنسولی ۵۰۰۰ عنوان بازی و جمعا ۴۵۰۰۰ بازی رده بندی شده است که خانواده ها می توانند بهترین بازی را برای استفاده فرزندان براساس این رده بندی انتخاب کنند.

وی ضمن اشاره به این مطلب که بازی های رایانه ای در سالهای کرونا رواج بیشتری پیدا کرده است، گفت: اکنون بالغ بر ۳۰ میلیون بازیکن بازیهای رایانه ای در کشور وجود دارد.

رسولی در پایان افزود: کلیه فعالیت ها در حوزه بازیهای رایانه ای طبق ماده ۹۱ قانون نظام صنفی باید در چارچوب قوانین قرار بگیرد .

به گزارش موج؛ اولین جلسه کارگروه فضای مجازی استان اصفهان با حضور سرپرست معاونت نظارت و هدایت فرهنگی بنیاد ملی بازی های رایانه ای ، هیات همراه و علی تمنایی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان برگزار شد.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=13381

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.