• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
7

نبرد برنامه‌نویسان برتر کشور در بزرگترین مسابقه هوش مصنوعی ایران

  • کد خبر : 13272
  • ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰
نبرد برنامه‌نویسان برتر کشور در بزرگترین مسابقه هوش مصنوعی ایران
چهاردهمین دوره چالش هوش مصنوعی شریف «Sharif AI Challenge» به‌منظور سنجش و به چالش کشیدن دانشجویان و برنامه‌نویسان کشور با استفاده از مفاهیم هوش مصنوعی در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری برنا؛ چهاردهمین دوره چالش هوش مصنوعی شریف از روز پنج‌شنبه ۱۰ شهریورماه بمدت دو روز در سالن البرز دانشگاه صنعتی شریف با حضور دانشجویان و برنامه نویسان با هدف ایجاد فرصتی به‌منظور سنجش و به چالش کشیده شدن توانایی شرکت کنندگان از درس‌های برنامه نویسی پیشرفته، هوش مصنوعی و طراحی الگوریتم و ساختار برگزار شد.

در این مسابقات شرکت‌کنندگان در قالب تیم‌های یک تا سه نفره و به یکی از زبان‌های Python ،Java یا ++C به رقابت با یکدیگر پرداختند. هر تیم پس از طراحی اولیه هوش مصنوعی خود، آن را در مقابل کدِ دیگر تیم‌ها محک زده و تا آخرین روز مسابقات به تغییر و بهبود استراتژی‌های خود پرداختند.

در مرحله‌ی اول این مسابقات بیش از ۱۸۰۰ شرکت کننده در قالب ۳۵۲ تیم حضور داشتند که از این میان ۱۳۰ شرکت کننده بصورت حضوری و مجازی در قالب ۴۸ تیم به مرحله دوم راه یافتند و پس از دو روز مسابقه روز جمعه در آیین اختتامیه این رویداد، تیم‌های برنده معرفی و ضمن تجلیل از این تیم‌ها جوایزی به آنها اهدا شد.

گفتنی است رویداد هوش مصنوعی شریف یکی از شناخته‌شده‌ترین و معتبرترین مسابقات برنامه‌نویسی بین دانشگاهی در سطح کشور است که هر ساله به همت انجمن علمی دانشکده‌ مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود و مخاطبان گسترده‌ای از دانش‌آموزان آشنا با کدنویسی تا دانشجویان ترم آخر کارشناسی دارد. این مسابقات محل مناسبی برای خودآزمایی برنامه‌نویسان و هم‌افزایی آنان در خلال رقابت با یکدیگر است.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=13272

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.