• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
2

هوش مصنوعی کرونا را دو روز قبل ازشروع علائم تشخیص می‌دهد

  • کد خبر : 13187
  • ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶
هوش مصنوعی کرونا را دو روز قبل ازشروع علائم تشخیص می‌دهد
داده‌های یک ردیاب سلامت که روی مچ دست بسته می‌شود، می‌تواند کووید را دو روز قبل از ظاهر شدن علائم تشخیص دهد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، داده‌های یک ردیاب سلامت که بر روی مچ دست بسته می‌شود، می‌تواند کووید را دو روز قبل از ظاهر شدن علائم تشخیص دهد.

یک مطالعه  جدید ادعا می‌کند که این نه تنها ممکن است، بلکه تحقیقات اولیه نشان می دهد که عفونت‌ها را می‌توان تقریباً ۴۸ ساعت قبل از ظاهر شدن علائم تشخیص داد. تحقیقات جدید در اوایل سال ۲۰۲۰، بلافاصله پس از شروع همه گیری آغاز شد. تیمی از محققان مشغول بررسی این موضوع بودند که آیا می‌توان از داده‌های یک ردیاب سلامت مچ دست برای تشخیص تغییرات کوچک در علائم حیاتی یک فرد که قبل از شروع کووید-۱۹ آغاز می‌شود استفاده کرد یا خیر.

 حدود ۱۰۰۰ شرکت‌کننده جوان انتخاب شدند و یک دستگاه مچ‌بند در دسترس آنها قرار گرفت؛ این دستگاه در شب پوشیده می‌شود و هر ۱۰ ثانیه ضربان قلب، تعداد تنفس، دمای بدن، تغییرات ضربان قلب و جریان خون را اندازه گیری می‌کند.

در طول یک مطالعه یک ساله، ۱۱٪ از گروه دچار کووید-۱۹ شدند؛ حدود نیمی از این افراد مبتلا به کووید مثبت از  شرایط جسمانی یک ماه  قبل از ابتلای خود داده‌های خوبی داشتند که به محققان کمک کرد الگوریتمی را توسعه دهند که می‌تواند تغییرات کوچک را در مراحل اولیه بیماری تشخیص دهد.

محققان در مطالعه جدید به این نتیجه رسیدند: «فناوری حسگر پوشیدنی روشی کم‌هزینه است که افراد را قادر می‌سازد سلامت و رفاه خود را در طول یک بیماری همه‌گیر ردیابی کنند؛ تحقیق ما نشان می‌دهد که چگونه این دستگاه‌ها، با همکاری هوش مصنوعی، می‌توانند مرزهای پزشکی را پشت سر بگذارند و بیماری‌ها را قبل از شروع علائم شناسایی کنند و به طور بالقوه انتقال ویروس را در جوامع کاهش دهند».

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=13187

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.