• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
6

همگرایی فناورانه تهران و مسکو / جایگزینی محصولات دانش بنیان غربی با ایرانی

  • کد خبر : 13116
  • ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
همگرایی فناورانه تهران و مسکو / جایگزینی محصولات دانش بنیان غربی با ایرانی
وزیر ارتباطات که صبح پنجشنبه به روسیه سفر کرده است روز گذشته، پس از مذاکره با همتای روسی و امضای چند سند همکاری در زمینه فناوری ارتباطات گفت: «شرکت‌های دانش‌بنیان و توانمند ایرانی از این به بعد حضور فعالی در بازار روسیه خواهند داشت».

زارع‌پور با بیان اینکه نشست‌های مجازی بین شرکت‌های ایرانی و روسی از دو ماه پیش آغاز شده، افزود: «۱۸ شرکت توانمند ایرانی امروز در مسکو حضور دارند و در نشست‌ها به تفاهم‌های بسیار خوبی دست پیدا کرده‌اند».

وی‌ از امضای چهار سند همکاری بین شرکت‌های ایرانی و روسی و یک سند نیز بین دو وزارتخانه خبر داد.

در همین رابطه مهندس علی جاهدی، مدرس هوش مصنوعی و دبیر  ictپارک علم و فناوری خراسان رضوی در پاسخ به خبرنگار قدس درباره میزان توانمندی‌های کشورمان در حوزه فناوری‌های ارتباطی، آن را بخشی از حوزه‌های تخصص ملی ایرانیان دانست و تأکید کرد: در حوزه هوش مصنوعی نخبگان ایرانی به توانمندی‌هایی رسیده‌اند که برخی حوزه‌های آن در جهان علم و صنعت سخت و دست‌نیافتنی است.

جاهدی با بیان اینکه علت کمرنگ بودن حضور دانش‌بنیان‌های ایرانی در بازارهای بین‌المللی تا امروز به اعمال تحریم‌های ظالمانه و سخت بودن مراودات مالی استارتاپ‌های خودی با مشتری‌ها برمی‌گردد تصریح کرد: در صورت حل شدن مشکل مبادلات مالی بین ایران و روسیه، جمهوری اسلامی ایران ارزش افزوده‌ای فراتر از کشورهای پیشگام آمریکایی و اروپایی را شاهد خواهد بود. این مدرس علم و فناوری با اشاره به اینکه در حوزه هوش مصنوعی و بلاک‌چین دست برتر را داریم گفت: آن‌ها مشتاق به حضور در حوزه‌های متنوع تولیدات ایران مانند تبادلات دیجیتال هستند و در همین باره، طی هفته آینده یک هیئت تجاری از روسیه به ایران خواهد آمد تا درباره خرید یکی از فناوری‌های دانش‌بنیان ایران بحث و تعامل کنند.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=13116

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.