• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4

نابودی زوال عقل با پوشیدنی‌های هوشمند

  • کد خبر : 13113
  • ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶
نابودی زوال عقل با پوشیدنی‌های هوشمند
یکی از محدودیت‌های این نوع مطالعات بر روی راه رفتن، نیاز به سیستم‌های رایانه‌ای پیچیده برای تشخیص ویژگی‌های حرکتی است که با زوال عقل مرتبط است.

به گزارش مشرق، تیمی از محققان دانشکده بهداشت عمومی جان هاپکینز آمریکا به این فکر افتادند که از این پوشیدنی‌ها برای تشخیص نشانه های اولیه زوال عقل استفاده شود. یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که با این روش می توان تفاوت‌های مهم در الگوهای حرکتی روزانه افراد مسن و از نظر شناختی سالم را با بیماران مبتلا به آلزایمر، دریافت.

ارتباط بین تخریب سیستم عصبی و نزول توان حرکتی به خوبی شناخته شده است. در واقع، در چند سال گذشته، محققان دریافته‌اند که می‌توانند بیماری آلزایمر را به سادگی با بررسی الگوهای راه رفتن هر بیمار به درستی تشخیص دهند.

یکی از محدودیت‌های این نوع مطالعات بر روی راه رفتن، نیاز به سیستم‌های رایانه‌ای پیچیده برای تشخیص ویژگی‌های حرکتی است که با زوال عقل مرتبط است. این سیستمی نیست که بتوان به راحتی در خانه مستقر کرد. اما هدف در این تحقیق جدید استفاده از داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط پوشیدنی‌های محبوب کنترل تناسب اندام، مانند مچ بندهای فیت بیت بود.

در جریان این مطالعه داده های ۵۸۵ فر که در یک پروژه تحقیقاتی مرتبط با پیری ثبت نام کرده بودند، تجزیه و تحلیل شد تا مشخص شود آیا بین الگوهای فعالیت روزانه و سلامت شناختی همبستگی وجود دارد یا خیر.

در نهایت محققان دریافتند افراد مبتلا به اختلالات شناختی به طور قابل توجهی کمتر از اعضای گروه سالم حرکت می کنند و جمع آوری اطلاعات در این زمینه با استفاده از مچ بندهای فیت بیت ممکن است.

بدین شیوه می‌توان اطلاعات مربوط به افزایش گیجی و تغییرات خلقی اشخاص را جمع آوری کرد. این یافته‌ها می تواند روزی به ابداع یک سیستم نظارت بر حرکت منجر شود که تغییرات مغزی را در مراحل اولیه خود ثبت می‌کند. هر راهی برای نشان دادن زودهنگام این نوع تغییرات به پزشکان بهترین فرصت را برای مداخلاتی به منظور کاهش پیشرفت بیماری می دهد.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=13113

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.