• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7

انگشت نگاری بدون تماس با گوشی هوشمند

  • کد خبر : 13078
  • ۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸
انگشت نگاری بدون تماس با گوشی هوشمند
«انگشت‌نگاری بدون تماس» به زودی به پلیس اجازه می‌دهد اثر انگشت هرکسی را با گوشی هوشمند اسکن کند.

به نقل از mashable، در آینده نزدیک، ممکن است دیگر نیازی به فشار دادن انگشت شما به صفحه جوهر برای ارائه هویت شما نباشد.

گزارش اخیر Wired نگاهی به فناوری «اثرانگشت بدون تماس» دارد، فضای رو به رشدی که در حال مشاهده برخی از برنامه‌های کاربردی استفاده در دنیای واقعی، یعنی اجرای قانون و نظارت است.

اساسا با استفاده از این فناوری، می‌توان دست یک فرد را با دوربین گوشی هوشمند با وضوح کمتر از دو مگاپیکسل اسکن کرد. این دوربین می‌تواند انگشتان فرد را از فاصله حدود ۲ اینچی اسکن و یک «تصویر اثر انگشت سنتی» تولید کند.

تسلوس، به همراه پنج شرکت فناوری اثر انگشت دیگر، هفته گذشته در مسابقه موسسه ملی استاندارد و فناوری آمریکا (NIST) به نام چالش فناوری نوآوری اثر انگشت موبایل (mFIT) برنده شد. این مسابقه به طور خاص برای آزمایش «عملکرد سیستم‌های اثر انگشت بدون تماس و نحوه استفاده از آن‌ها توسط مجریان قانون» طراحی شده است؛ ارزیابی‌ها نشان دهنده آن است که اثر انگشت بدون لمس اکنون برای استقرار عملی آماده است.

انگشت نگاری

این در حالی است که کارشناسان آزادی‌های مدنی و گروه‌های حفظ حریم خصوصی در مورد استفاده از چنین فناوری نگران هستند. چند سال پیش، آمازون به دلیل فروش فناوری تشخیص چهره خود به مجریان قانون توسط سازمان‌های حقوق بشر مورد انتقاد قرار گرفت. مطالعات نشان داده‌اند چنین فناوری‌هایی ناقص هستند و نرخ‌های بالایی در ارائه نتایج مثبت کاذب دارند، به‌ویژه زمانی که صحبت از رنگین پوستان باشد. به بیان ساده، این فناوری‌ها گاهی اوقات به اشتباه یک فرد را شناسایی می‌کنند.

به نظر می‌رسد بیشتر مشکل اثر انگشت بدون تماس از سوی منتقدان این است که اکنون برای مجریان قانون جمع آوری داده‌های بیشتر در مورد جمعیت غیرنظامی آسان است. همانطور که Wired اشاره کرد، در تحقیقاتی در سال ۲۰۲۰، این رسانه کشف کرد که یک فناوری اسکن اثر انگشت که به تلفن‌های هوشمند متصل می‌شود، عمدتا برای هدف قرار دادن اقلیت‌های قومی در انگلیس استفاده می‌شود.

انگشت نگاری بدون تماس ممکن است کمتر از تشخیص چهره، یک نفوذ به نظر برسد، اما همان مشکلات باقی می‌ماند.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=13078

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.