• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2

لوازم خانگی هوشمند ابزاری برای سرقت اطلاعات هستند

  • کد خبر : 13072
  • ۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱
لوازم خانگی هوشمند ابزاری برای سرقت اطلاعات هستند
گروه هکری روسی که اخیرا اطلاعات همکاری اوکراین و آمریکا را منتشر کرده است، هشدار داد که لوازم خانگی هوشمند به راحتی به عنوان ابزاری برای شنود و سرقت اطلاعات به کار گرفته می شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، گروه هکری روسی «RaHDit» اعلام کرد که می توان از لوازم خانگی مانند جاروبرقی، یخچال، تلویزیون برای جاسوسی کردن استفاده کرد.

یکی از اعضای این گروه به شرط فاش نشدن نامش در گفتگو با ریانووستی در این باره گفت: جاروبرقی، یخچال، تلویزیون و… اکنون اکثر مدل های تلویزیون به طور مستقیم به اینترنت متصل هستند. تلویزیون ها هم دوربین دارند و هم میکروفون. تلویزیون خود یک کامپیوتر کوچک و به نوعی یک دستگاه کامپیوتری است. بر همین اساس، با انجام دادن دستکاری های خاص، حتی امکان دسترسی به میکروفون، دوربین های تلویزیون وجود دارد.

هشدار این گروه هکری در حالی است که سازمان های جاسوسی دنیا از روش یادشده به عنوان یکی از راه های دسترسی به اطلاعات و سرقت آنها استفاده می کنند. پیشتر سایت افشاگر «ویکی لیکس» در همین رابطه اعلام کرده بود که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) (CIA) از این روش (استفاده از ابزارهای هوشمند مانند تلفن های همراه، تلویزیون و…) برای سرقت اطلاعات استفاده می کند.

گروه هکری روسی RaHDit در حالی به افشاگری هایی این چنینی می پردازد که پیشتر آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) وب سایت این گروه را مورد حملات سایبری قرار داده است.

این گروه اخیرا دست به افشای اطلاعات محرمانه به دست آمده از ارتش اوکراین و همچنین افشای نقش آمریکا در حملات کی یف به خاک روسیه زده بود.

در ماه ژوئن، RaHDIt اطلاعات ۷۰۰ کارمند سرویس امنیتی اوکراین را برای عموم منتشر کرد. در آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، این گروه هکری به طور همزمان تمام ۷۵۵ وب سایت دولت اوکراین را هک کرد، به ویژه وب سایت های مقامات محلی در سراسر اوکراین هک شدند.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=13072

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.