• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
8

پارچه هوشمند مایکروسافت با قابلیت تشخیص اجسام + ویدیو

  • کد خبر : 13033
  • ۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹
پارچه هوشمند مایکروسافت با قابلیت تشخیص اجسام + ویدیو
به تازگی مایکروسافت پتنتی به نام «پارچه هوشمندی که اشیاء و ورودی لمسی را تشخیص می‌دهد» به ثبت رسانده است. این پتنت در واقع پارچه‌ای است که می‌تواند اشیاء نزدیک خود را تشخیص دهد و شناسایی کند.

پارچه هوشمند به منسوجاتی اطلاق می‌شود که فناوری‌هایی مانند حسگر‌ها و نخ‌های رسانا را در ساختار و عملکرد مواد جاسازی می‌کنند.

پتنت جدید مایکروسافت، مربوط به پارچه جیب شلوار جین است. این پارچه به لایه‌هایی از حسگر‌ها که می‌توانند یک شیء یا ژست را تشخیص دهند، مجهز شده است. این حق اختراع جزئیات توسعه مدار‌های پردازش داده را نیز نشان می‌دهد. این مدار‌ها می‌توانند داده‌ها را از پارچه هوشمند دریافت، پردازش و انتقال دهند. پس از آن یک سیستم محاسباتی با استفاده از ماژول یادگیری ماشینی، داده‌های دریافتی را پردازش کرده و مدل‌ها را پیش بینی می‌کند. این سیستم می‌تواند جسمی را که در نزدیکی تکه پارچه هوشمند قرار گرفته است و یا با آن برخورد کرده است، تشخیص دهد.

سیستم جدید می‌تواند بود و نبود اشیائی که معمولاً در یک جیب نگهداری می‌شوند را تشخیص دهد. به عنوان مثال، هنگامی که جیب نتواند حضور سکه‌های پارکومتر یا ضدعفونی کننده دست را تشخیص دهد، یک هشدار به تلفن شما ارسال می‌کند. در خصوص تشخیص حرکت نیز، برخورد تلفن همراه به جیب می‌تواند به سرعت از طریق NFC هشداری را بر روی تلفن شما ایجاد کند. این قابلیت می‌تواند کاربرد‌های مختلفی در بازی‌ها و محصولات مصرفی داشته باشد.

مایکروسافت از اواسط دهه ۲۰۱۰ پتنت‌های مختلفی در خصوص پارچه‌ها و لباس‌های هوشمند به ثبت رسانده است، مانند نخ‌های کاربردی الکترونیکی برای پیراهن‌ها و دستکش‌های هوشمند. پتنت فعلی به احتمال زیاد توسعه پروژه ۲۰۲۰ به نام Capacitivo است. این پروژه یک پارچه هوشمند است که غذاها، میوه‌ها و حتی مایع درون لیوان را که روی میز قرار می‌گیرند، شناسایی می‌کند.

از جمله منسوجات هوشمند دیگر می‌توان به باند‌های هوشمند که می‌توانند زخم‌ها را کنترل و درمان کنند، پیراهن‌هایی که می‌توانند دمای بدن شما را کاهش دهند و پارچه‌هایی که می‌توانند بشنوند اشاره کرد که البته بسیاری از آن‌ها در بازار مصرفی و دنیای واقعی جایی ندارند. حتی Project Jacquard گوگل، یک ژاکت جین Levis که از نخ رسانا، حسگر‌ها و برچسب‌های اینترنت اشیاء برای ایجاد نواحی حساس به لمس و اشاره روی آستین ژاکت استفاده می‌کرد نیز نتوانست فراتر از اولین پیشنهاد خود فروخته شود. این ژاکت هوشمند در صورت جا گذاشتن تلفن همراه، به شما هشدار می‌دهد.

از دیگر محصولات مشابه می‌توان به تعداد انگشت شماری لباس ورزشی، دستکش‌های بازی، پوشیدنی‌های مخصوص ورزشکاران و نمونه‌های اولیه خلاقانه‌ای اشاره کرد که عمر خود را در موزه‌ها و گالری‌ها سپری می‌کنند. باید دید آیا پارچه هوشمند جدید مایکروسافت می‌تواند توجه مصرف کنندگان را به خود جلب کند یا خیر.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=13033

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.