• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

روسیه از ایستگاه سلاح های رباتیک در اوکراین استفاده می‌کند

  • کد خبر : 13020
  • ۲۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲
روسیه از ایستگاه سلاح های رباتیک در اوکراین استفاده می‌کند
خبرگزاری تاس به نقل از یک منبع امنیتی، نوشت: نیروهای ویژه روسیه به طور موفقیت آمیزی از ایستگاه های سلاح های کنترل از راه دور «اربالت دی ام/Arbalet DM» در عملیات ویژه در اوکراین استفاده کرده اند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، تاس به نقل از منبع مذکور افزود: نیروهای ویژه روسیه در طول عملیات پاکسازی، از  سلاح های زرهی تایگر و ایستگاه های سلاح های کنترل از راه دور آربالت  استفاده کرده اند که امکان نظارت بر اوضاع از یک مکان امن را فراهم می کند.

تاس نوشت: در زمان انتشار این خبر نتوانسته به طور رسمی صحت این اطلاعات را تایید کند.

خودروی چند منظوره تایگر ام به همراه ایستگاه تسلیحات کنترل از راه دور «آربالت دی ام» Arbalet در نمایشگاه ارتش  ۲۰۱۶ در روسیه رونمایی شد. این وسیله نقلیه و سامانه همچنین در رژه پیروزی در میدان سرخ که در ۹ می ۲۰۱۶ برگزار شد، شرکت کردند. این تجهیزات نظامی در سال ۲۰۱۷ در نیروهای مسلح روسیه به خدمت گرفته شدند.

ایستگاه تسلیحات کنترل از راه دور  آربالت دی ام را می توان بر روی شاسی های چرخدار و ردیابی و همچنین بر روی کشتی های سطحی (surface ships) و پست های نگهبانی ساکن نصب کرد.

براساس گزارش این خبرگزاری، این ماژول می تواند به طور خودکار اهداف را در حالت ثابت و در حال حرکت شناسایی و ردیابی کند. دوربین‌های نوری آن می‌توانند اجسام را در فاصله ۲.۵ کیلومتری تشخیص دهند، در حالی که دوربین‌های مادون قرمز آن تا ۱.۵ کیلومتر بُرد دارند. سامانه رصد ایستگاه تسلیحاتی نیز مجهز به مسافت یاب لیزری است.

به گزارش ایرنا، رئیس‌جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه (دوم اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

وی سه روز پس از آن در روز پنجشنبه ۵ اسفند آغاز عملیات نظامی ویژه علیه اوکراین را اعلام‌کرد و روابط پرتنش مسکو-‌کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضع‌ داد.

درگیری‌ها در اوکراین و نیز واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=13020

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.