• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7

طراحی سامانه هوشمند پایش و مشاوره مزارع کشاورزی

  • کد خبر : 12979
  • ۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱
طراحی سامانه هوشمند پایش و مشاوره مزارع کشاورزی
یک شرکت دانش بنیان موفق به طراحی سامانه هوشمند پایش و مشاوره مزارع کشاورزی شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از  صندوق نوآوری و شکوفایی، سامانه هوشمند پایش و مشاوره مزارع کشاورزی، محصولی است که یک شرکت دانش‌بنیان در اختیار کشاورزان قرار داده است، این محصول که به زبان ساده در قالب برنامه کاربردی طراحی شده است با استفاده از فنون سنجش از راه دور و عکس‌های ماهواره‌ای امکان بازدهی بیشتر برای تولید محصولات زراعی را به کشاورزان می‌دهد.
مدیرعامل این شرکت گفت: تاکنون هزار و ۴۰۰ کشاورز در این برنامه حساب کاربری ایجاد کرده اند و از آن در قامت یک ابزار کشت استفاده می‌کنند.
به گفته خانم زهرا طوفانی‌نژاد، این نرم‌افزار توانسته است در قالب یک اپ برنامه کاربردی موبایل به کمک کشاورزانی بیاید که نیاز به تحلیل‌های جزئی‌تر و پیچیده‌تری از مزارع خود دارند. کاربران این برنامه کشاورزانی با مزارع بیش از دو هکتار هستند، اما هرچقدر مقدار مساحت زمین از این مقدار بیشتر باشد داده‌ها و آورده‌‎های نرم‌افزار ما برای کشاورزان بیشتر است و عملکرد مزرعه آن‌ها را بیشتر افزایش می‌دهد.
مدیر عامل شرکت اضافه کرد: در این برنامه بسته‌ای از خدمات ارائه می‌شود که کشاورزان با استفاده از آن‌ها می‌توانند عملکرد مزرعه خود را بیشتر افزایش دهند و هزینه را کاهش دهند. این نرم افزار، به نوعی پایش مزرعه را برعهده دارد که به‌طور اختصاصی بر پایه سنجش از دور، اطلاعات مزرعه را واکاوی می‌کند و در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد.
خانم طوفانی نژاد افزود: در واقع این نرم‌افزار وضعیت مزرعه را از آغاز کشت محصول تا پس از برداشت بررسی می‌کند و اطلاعات طبقه‌بندی شده را با پیام‌‍‌هایی در حساب کاربری کشاورز یادآور می شود که در گوشی او نصب شده است نظیر میزان سلامت محصول، مقدار سبزینگی و عملکرد محصول.
به گفته مدیرعامل این شرکت دانش بنیان، سادگی و آسانی استفاده از نرم‌افزار وجه دیگری از نقاط قوت آن است و تاکنون نیز هزار و ۴۰۰ کشاورز در جالیزان حساب کاربری ایجاد کرده‌اند.
خانم طوفانی‌نژاد در ادامه گفت: اگر سازمان‌ها یا وزراتخانه‌هایی مثل وزارت جهاد کشاورزی در ترویج چنین محصولاتی بکوشند، باعث می‌شود که هم آمار تولید کشاورزان بالا رود و هم نمونه‌های خارجی کنار بروند که کارآمدی چندانی برای کشاورزان ایران ندارند.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=12979

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. سلام از کجا برنامه رو دانلود کنیم ممنون میشم راهنمایی کنین

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.