• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3

رونمایی از در هوشمند مخصوص حیوانات خانگی

  • کد خبر : 12964
  • ۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۹:۵۸
رونمایی از در هوشمند مخصوص حیوانات خانگی
این در هوشمند با سنسور تشخیص چهره و دوربین‌های مجهز به هوش مصنوعی، حیوانات خانگی کاربران را تشخیص می‌دهد و در را برای آن‌ها باز و بسته می‌کند.

به گزارش خبرگزاری صداو سیما ، استارتاپی به نام Petvation از در هوشمند مخصوص حیوانات خانگی رونمایی کرد .

برای ورود و خروج حیوانات خانگی، در پایین درب‌های اصلی ، مسیر‌هایی در نظر گرفته می‌شود که سگ‌ها و گربه‌ها بتوانند از آن عبور کنند و و حالا استارتاپ Petvation از در هوشمند مخصوص حیوانات رونمایی کرده که  در آنها از دو دوربین مادون قرمز با وضوح بالا استفاده شده که دارای لنز‌های با زاویه دید ۱۲۰ درجه هستند و  می‌توانند بهترین محدوده بصری ممکن در جلوی درب را پوشش بدهند. علاوه بر این، دوربین‌ها به سنسور دید در شب نیز مجهز شده‌اند تا علاوه بر روشنایی روز، در تاریکی شب نیز وظیفه خود را انجام دهند.

کاربران می‌توانند از طریق اپلیکیشن مخصوص گوشی هوشمند خود، رفت‌وآمد حیوانات خانگی خود را کنترل کنند و همچنین از ورود حیوانات دیگر مانند راکون‌ها به داخل خانه جلوگیری کنند. در واقع، زمانی که حیوانات دیگری توسط در شناخته می‌شوند، اپلیکیشن به کاربران هشداری را ارسال می‌کند.

Petvation همچنین ادعا می‌کند که در این دستگاه هوشمند، برخی جنبه‌های منفی درهای مخصوص حیوانات نیز برطرف شده است. به عنوان مثال، این محصول دارای یک موتور با مکانیزم قفل و یک سنسور خاص است که باعث می‌شود در به صورت تصادفی روی پنجه‌ها یا دم حیوانات بسته نشود.

ایده اصلی ساخت این دستگاه از سال ۲۰۲۱ آغاز شد و Petvation اکنون کمپین Kickstarter آن را آغاز کرده و در صورتی که همه چیز طبق برنامه پیش برود، تولید آن در آگوست سال ۲۰۲۲ آغاز خواهد شد و اولین دستگاه‌ها (۵۰۰ عدد) از سپتامبر وارد بازار می‌شوند.

درباره قیمت آن هیچ اطلاعاتی ارائه نشده، اما تاکنون ۹۰,۷۸۲ دلار برای آن سرمایه جمع شده است که از میزان هدف سازنده آن (۱۰ هزار دلار) بسیار بیشتر است.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=12964

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.