• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
9
یک کارشناس فناوری گفت:

آینده بانکداری نوین در دستان متاورس

  • کد خبر : 12949
  • ۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳
آینده بانکداری نوین در دستان متاورس
کارشناس فناوری گفت: بانک‌ها احتیاج دارند در مسیر همراه شدن با تکنولوژی نوین به ویژه در حوزه متاورس به فکر تحولی که درحال وقوع است، باشند و در این راه با استفاده از تولید محتوای نوین اهداف خود را پیش ببرند.

به گزارش خبرنگار «تابناک» یکی از فناوری‌های نوینی که امروزه ظهور پیدا کرده متاورس است که این فناوری به دنبال گسترش فناوری‌های اینترنتی موجود است؛ بنابراین با ورود موج جدید فناوری‌‌های نوین و تمایل مشتریان به انجام خدمات بانکی در فضا‌های دیجیتال و استفاده از مزایای بیشمار آنها، بانک‌ها مجبورند تا برای کاهش فاصله خود با فناوری‌‌های نوین و جذب مشتریان از فضای مجازی مانند متاورس بهره‌مند شوند. اکثر بانک‌های پیشرو بین المللی در حال برنامه ریزی و توسعه برای ایجاد شعب مجازی و شهر‌های مالی در بستر متاورس با هدف ارائه خدمات و مزایای خود به مشتریان خود در محیطی بدون ریسک هستند.

براساس این گزارش می‌توان گفت متاورس فرصتی نوین برای بانک‌ها محسوب می‌شود که نمی‌توان به سادگی از کنار آن گذشت. به همین منظور مسئولان بانکی کشور باید در این زمینه ورود کرده و خدمات خود را بربستر متاورس گسترش دهند در غیر اینصورت از قافله پیشرفت و توسعه در عرصه فناوری‌های نوین عقب خواهند ماند.
سهیل امینی کارشناس مسائل فناوری در رابطه با نقش متاورس در صنعت بانکداری، اظهار کرد: پلتفرم‌های متاورس با تسهیل ارتباطات و در عین حال افزایش سرعت ارائه خدمات در هر ساعت از شبانه‌ روز و محیط‌های مجازی، ابزاری بهینه را فراهم می‌کنند که می‌تواند به عنوان فضایی برای ارتباط بین کارکنان بانک و مشتریان عمل کند. می‌توان حدس زد که در نهایت، با افزایش استفاده از دارایی‌های دیجیتال و انتشار ارزهای دیجیتال، متاورس احتمالا در آینده با دارایی‌های و ارز‌های دیجیتال ترکیب می‌شود و به ایجاد یک بازار مالی جدید کمک می‌کند.

وی تصریح کرد: در دنیای پیش‌رو، قطعا عرصه رقابت فراتر از آن چیزی است که تاکنون شاهد آن بوده‌ایم و بانک‌ها با افزایش خدمات و جلب رضایت مشتری سعی می‌کنند جزء برترین‌ها و اولین‌هایی باشند که توسط مخاطب‌های خود انتخاب می‌شوند. در دنیای متاورس نیز همان‌طور که علم بازاریابی می‌گوید لازم است با شناخت مخاطب، گرفتن بازخورد و براساس نیاز مصرف‌کننده خدمات ارائه شود.

این کارشناس افزود: بانک‌ها احتیاج دارند در مسیر همراه شدن با تکنولوژی به فکر تحولی که درحال وقوع است، باشند و در این راه با استفاده از تولید محتوای نوین اهداف خود را پیش ببرند؛ بنابراین در این میان بانکی برنده است که نیاز مشتری را یک‌قدم جلوتر پیش‌بینی و برآورده کند.

وی خاطرنشان کرد: در بانکداری دیجیتال، خدمات بانکی باید شخصی‌سازی و به افراد و گروه‌های مختلف خدمات متمایزی ارائه شود، بر این اساس بانک‌ها باید با ایجاد زیرساخت‌های لازم این امکان را برای شرکت‌های فناوری مالی فراهم کنند تا بتوانند خدماتی متنوع و متمایز به مشتریان بدهند.

براساس این گزارش بانک‌های کشور از جمله “بانک ایران زمین”باید به سمت این فناوری‌های نوین حرکت کنند چرا که نادیده گرفتن ظرفیت و پتانسیل‌های چنین فناوری‌ها در بلندمدت می‌تواند برای آنها پرهزینه باشد؛ بنابراین در صنعت بانکداری با توجه به ماهیت آن فناوری‌هایی مثل متاورس می‌تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=12949

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.