• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
8
در نشست مشترک فاوا با کارشناسان؛

دستاورد‌های ۱۲ طرح «تهران هوشمند» تشریح شد

  • کد خبر : 12940
  • ۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹
دستاورد‌های ۱۲ طرح «تهران هوشمند» تشریح شد
در حاشیه برپایی نمایشگاه «شهر‌های خواهرخوانده و توانمندی مدیریت شهری تهران»، نشست سرپرست سازمان فاوای شهرداری تهران با کارشناسان سازمان بین‌المللی شهر‌های متحد و دولت‌های محلی در خصوص تهیه گزارش ارزیابی محلی داوطلبانه، برگزار شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، در این دیدار که در مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران انجام شد، کارشناسان سازمان شهر‌های متحد و دولت‌های محلی با معرفی دفتر خاورمیانه و غرب آسیا به همکاری این سازمان در ۱۵+۱ کشور منطقه اشاره کردند.

بر اساس گزارش ارائه شده از سوی کارشناسان سازمان بین‌المللی شهر‌های متحد و دولت‌های محلی کشور‌های ایران، فلسطین، اردن و لبنان به عنوان اعضای اصلی سازمان شهر‌های متحد و دولت‌های محلی خاورمیانه و غرب آسیا معرفی شدند.

در این جلسه، وظیفه اصلی سازمان بین‌المللی شهر‌های متحد و دولت‌های محلی ایجاد بستر برای همکاری در خصوص دستیابی به اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد عنوان شد که تا سال ۲۰۳۰ مشخص شده است.

گفتنی است در سال ۲۰۱۵ سازمان ملل متحد اهداف توسعه پایدار یا SDG را اعلام کرد که ایران هم یکی از امضا‌کنندگان آن بوده است و به این ترتیب متعهد به اجرای دستور کار جهانی توسعه پایدار و ارائه گزارش عملکرد آن شده است به‌طوری که اولین گزارش ارزیابی محلی داوطلبانه خود را در سال ۲۰۱۶ ارائه کرده است.

در این نشست هادی محضرنیا سرپرست سازمان فاوای شهرداری تهران به تشریح برنامه «تهران هوشمند» به عنوان یکی از اهداف برنامه توسعه پایدار شهر تهران پرداخت.

محضرنیا با تشریح اهداف چشم‌انداز «تهران هوشمند»، رفت‌وآمد روان، زندگی سلامت و شاد، مشارکت شهروندی و خصوصی، شهری پایدار برای همه، کیفیت زندگی روز افزون و زیرساخت‌های یک‌پارچه را اصلی‌ترین اهداف این برنامه معرفی کرد.

سرپرست سازمان فاوای شهرداری تهران با تشریح سیر تکاملی سیاست‌گذاری «تهران هوشمند» رویکرد‌های اصلی اجرای این برنامه را در توسعه بستر‌های همکاری‎ و مشارکت، بهبود خدمت‌رسانی و افزایش بهره‌وری در مدیریت شهری عنوان کرد.

وی یکپارچه‌سازی سامانه‌ها و افزایش ضریب نفوذ، تصمیم‌گیری مدیران شهری بر اساس داده‌محوری، ارتقای شفافیت در برنامه‌ریزی عملکرد و راهکارمحوری در حوزه فاوا را از اهداف سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران معرفی کرد که طی سال‌های گذشته گزارش‌های آن منتشر شده است.

سرپرست سازمان فاوای شهرداری تهران مهم‌ترین دستاورد‌های ۱۲ طرح «تهران هوشمند» از ابتدا تاکنون را در این جلسه تشریح و در ادامه به ارائه ابعاد تحول دیجیتالی شهرداری تهران پرداخت.

در پایان این نشست سرپرست سازمان فاوای شهرداری تهران به پرسش‌های تخصصی کارشناسان بین‌المللی در خصوص توسعه پایدار در شهر تهران پاسخ داد.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=12940

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.