• امروز : چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 17 April - 2024
5
زاکربرگ:

کاربران متاورس تا سال ۲۰۳۰ به یک میلیارد نفر می‌رسد

  • کد خبر : 12706
  • ۰۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲
کاربران متاورس تا سال ۲۰۳۰ به یک میلیارد نفر می‌رسد
مارک زاکربرگ در مصاحبه اخیر خود اشاره می‌کند که شرکت متا انتظار دارد تا سال ۲۰۳۰ یک میلیارد نفر در متاورس حضور داشته باشند.

شرکت متا معتقد است که یک میلیارد نفر در دهه آینده در متاورس شرکت خواهند کرد، علیرغم اینکه این مفهوم در حال حاضر بسیار مبهم است.

یه گزارش digitaltrends، مارک زاکربرگ، مدیر عامل شرکت متا، اخیرا مصاحبه‌ای داشته است و درباره محیط متاورس گفت که خرید محتوای دیجیتال متاورس تا سال ۲۰۳۰ صد‌ها میلیارد دلار برای شرکت سود به همراه خواهد داشت. این در حالی است که آزمایشگاه‌ها تاکنون میلیارد‌ها دلار برای تحقیق و توسعه سخت‌افزار و نرم‌افزار VR و AR سرمایه‌گذاری کرده اند.

در حال حاضر، با توجه به اینکه تنها درصد کمی از مردم دارای سخت‌افزار واقعیت مجازی هستند و تعداد کمی از دستگاه‌های واقعیت افزوده اختصاصی از تولیدکنندگان بزرگ عرضه شده‌اند، راه اندازی متاورس کمی طولانی به نظر می‌رسد. اپل و گوگل هر کدام راه حل‌های AR را برای گوشی‌های هوشمند توسعه داده اند. هر رایانه، تبلت یا گوشی هوشمند مدرنی دارای عملکرد کافی برای نمایش محتوای مجازی است، با این حال، تجربه کاملاً همه جانبه متاورس فقط در هنگام استفاده از نمایشگر روی سر، یعنی مانند هدست واقعیت مجازی یا عینک واقعیت افزوده در دسترس است.

متاورس

به گفته فعالان حوزه فناوری، متا در در بخش متاورس کوتاهی نمی‌کند و این شرکت قصد دارد به سرمایه‌گذاری هنگفت در زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری متاورس ادامه دهد. متا می‌داند که نمی‌تواند به تنهایی یک دنیا را بسازد و به نوآوری سازندگان و جذب شرک‌های بزرگ نیاز دارد تا پلتفرم‌هایی مانند فیس‌بوک و اینستاگرام را بسازد. زاکربرگ توضیح داد که متا انتظار دارد خدماتی را بسازد که نیاز‌هایی را برطرف کند و پلتفرم را قبل از کسب درآمد به یک میلیارد کاربر یا بیشتر برساند. این بدان معناست که ۵ تا ۱۰ سال آینده ممکن است فرصتی نادر برای کسب و کار‌ها و مصرف کنندگان باشد.

دنیای متاورس

این شیوه منحصراً استراتژی متا نیست، بلکه روش رشدی است که توسط اکثر شرکت‌های مبتنی بر اینترنت و فناوری استفاده می‌شود. تمرکز اول روی رشد و بعد پول به یک روش استاندارد تبدیل شده است. در آینده، به دست آوردن پول کافی برای تأمین منابع مالی خدمات و در عین حال نگه داشتن کاربران یکی از اهداف مهم شرکت متا است. در حالی که متا ممکن است تا سال ۲۰۳۰ یک میلیارد نفر کاربر نداشته باشد با این حال شکی نیست که متاورس به یک محیط فعال برای رشد تبدیل خواهد شد.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=12706

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.