• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5
توسط نخبگان مرکز نوآوری فناوری های پزشکی انجام شد:

ساخت “مچ‌بند” برای رفع لرزش دست بیماران با هوش مصنوعی

  • کد خبر : 12635
  • ۰۱ تیر ۱۴۰۱ - ۹:۴۷
ساخت “مچ‌بند” برای رفع لرزش دست بیماران با هوش مصنوعی
نخبگان یک تیم فناور در مرکز نوآوری فناوری‌های پزشکی دانشگاه امیرکبیر، موفق به ساخت یک مچ‌بند با هدف رفع لرزش دست در بیماران مبتلا به پارکینسون یا اختلال حرکت در دست با هوش مصنوعی شده‌اند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛‌ نخبگان یک تیم فناور در مرکز نوآوری فناوری‌های پزشکی دانشگاه امیرکبیر، موفق به ساخت یک مچ‌بند با هدف رفع لرزش دست در بیماران مبتلا به پارکینسون یا اختلال حرکت در دست شده‌‌اند.

“مسعود رحمتی” از فناوران سازنده این دستگاه گفت: این دستگاه با تحریک الکتریکی دو عصبی که در مچ دست است، باعث می‌شود که قسمت تالاموس مغز، تحریک الکتریکی شده و موجب کاهش لرزش دست آنها شود. ما دومین کشوری هستیم که این دستگاه را ساختیم؛ کشور اول آمریکا است که محصول آنها با قیمت ۳۲۰۰ دلار عرضه می‌شود اما این مچ‌بند با قیمت بسیار مناسب ۶ میلیون تومان در ایران ارائه می‌شود.

ویژگی خاص این محصول آن است که الگوی تحریک‌دهی را براساس لرزش دست هر بیمار به صورت اختصاصی در محله اول تعیین کرده و بعد شروع به تحریک دادن آن می‌شود. در طراحی و ساخت این مچ‌بند از هوش مصنوعی استفاده شده است و افراد مبتلا به لرزش دست، براساس مدل لرزشی خاص خود درمان می‌شوند.

درمان لرزش دست با استفاده مداوم از مچ‌بندِ تولید شده و تحریک عصب و عضله، حاصل خواهد شد و بیماران باید زیر نظر پزشکان به حل مشکل خود اقدام کنند. براساس آمار نزدیک به ۸۰ هزار نفر در کشور مبتلا به بیماری‌ لرزش دست هستند که با استفاده از این دستبند می‌توانند زندگی راحت‌تری را تجربه کنند.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=12635

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.