• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
4
«خرابکاری» در خطوط تولید صنعتی پارچین تایید شد

پیشنهاد پیشگیری از نفوذ با «هوش مصنوعی»

  • کد خبر : 12632
  • ۰۱ تیر ۱۴۰۱ - ۹:۴۳
پیشنهاد پیشگیری از نفوذ با «هوش مصنوعی»
با دقت در جمله فرمانده دانشگاه امام حسین(ع) که «باید با روش‌های هوش مصنوعی از تهدیدها پیشگیری کنیم» به این نتیجه می‌رسیم که احتمال «خرابکاری»، «ترور» و حتی «نفوذ» در رخ دادن این اتفاقات، وجود دارد

اوایل خرداد بود که اعلام شد در یکی از واحد‌های تحقیقاتی وزارت دفاع در منطقه‌ پارچین، یک نفر شهید و یک نفر دیگر مجروح شده است. حال یکی از فرماندهان سپاه جزئیات بیشتری از حادثه چهارم خرداد در پارچین ارائه داده است؛ سردار حسنی آهنگر که فرمانده دانشگاه امام حسین(ع) است روز گذشته در پنجمین جشنواره علمی سلمان فارسی درباره این حادثه، گفت: «خطوط تولید ما هدف خرابکاری صنعتی قرار می‌گیرد؛ شهید وزارت دفاع خودش مورد هدف نبود اما تحت تأثیر یک خرابکاری صنعتی قرار گرفت.» منظور سردار حسنی آهنگر از شهید وزارت دفاع، مهندس احسان قد بیگی است که در دانشگاه صنعتی شریف درس خوانده بود و در این حادثه جان خود را از دست داد. وزارت اطلاعات در همان زمان در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که تحقیقات برای چگونگی و علت این سانحه در دست بررسی است. فرمانده دانشگاه امام حسین (ع) همچنین هشدار داده که باید با روش‌های هوش مصنوعی از تهدیدها پیشگیری کنیم.

با دقت در جمله فرمانده دانشگاه امام حسین(ع) که «باید با روش‌های هوش مصنوعی از تهدیدها پیشگیری کنیم» به این نتیجه می‌رسیم که احتمال «خرابکاری»، «ترور» و حتی «نفوذ» در رخ دادن این اتفاقات، وجود دارد

نکته‌ای که در این میان جلب توجه می‌کند این است که در ماه خرداد بارها این حادثه به شکل‌های مختلف رخ داده و شهادت قدبیگی تنها اتفاق این روزها نیست؛ هفته گذشته بود که وزارت دفاع در اطلاعیه‌ای خبر داد که محمد عبدوس از کارمندان این وزارتخانه در زمان انجام ماموریت در منطقه عمومی سمنان به شهادت رسیده، در همان روز، سپاه روح الله نیز در اطلاعیه‌ای عنوان کرد پاسدار علی کمانی از رزمندگان یگان هوافضا در شهرستان خمین بر اثر سانحه رانندگی جان خود را از دست داده است. پیش از آن نیز خبر ترور یکی از کارکنان سپاه قم منتشر شده بود که روابط عمومی سپاه علی ابن ابیطالب(ع) آن را تکذیب کرد.

اما ماجرا به همین‌جا ختم نمی‌شود؛ اول ماه خرداد خبر رسید حسن صیاد خدایی که به ادعای رسانه‌های اسراییلی مسئول سازماندهی عملیات علیه آنها بود در نزدیکی خانه خود در تهران توسط دو موتور سوار و با پنج گلوله به شهادت رسیده است. سپاه در اینباره در بیانیه‌ای اعلام کرد او هدف جنایت تروریستی ضد انقلاب و عوامل وابسته به استکبار جهانی قرار گرفته است. کمتر از سه روز بعد نیز مرگ یکی دیگر از نظامیان منتشر و اعلام شد سرهنگ «علی اسماعیل‌زاده» از فرماندهان نیروی قدس سپاه پاسداران ترور شده است اما خبرگزاری ایرنا این خبر را رد و اعلام کرد که او در سانحه‌ای در منزل مسکونی خود جانش را از دست داده است.

چند روز بعد خبر رسید «ایوب انتظاری» از دانش‌آموختگان مهندسی هوا-فضا از دانشگاه صنعتی شریف و مسئول چند پروژه بزرگ در پردیس فناوری یزد، فوت کرده است. هر چند مرگ او غیر مترقبه بود اما دادگستری یزد اعلام کرد مرگ او مشکوک نبوده و مرحوم تنها کارمند معمولی یک شرکت صنعتی بوده و به خاطر بیماری فوت کرده است.

خرابکاری‌های دنباله‌دار

حادثه‌های رخ داده در مورد این افراد یک نقطه مشترک دارد و آن اینکه آنها در مراکز نظامی و هسته‌ای کشور مشغول به کار بوده‌اند، این حوادث البته تنها برای اشخاص نبوده و چند باری به مراکز حساس و استراتژیک کشور نیز حمله شده است.

آذر ۱۴۰۰ بود که برخی خبرگزاری‌ها اعلام کردند در نزدیکی تاسیسات هسته‌ای نطنز صدای مهیبی شنیده شده است. فرمانده پدافند هوایی نطنز دلیل آن صدا، را آزمایش یک موشک پدافندی دانست و سخنگوی ارتش نیز گفت که چنین آزمایش‌هایی با هدف بررسی میزان آمادگی سامانه‌های دفاعی منطقه انجام می‌شوند و جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد. چندماه قبل یعنی در تیر ماه سال ۱۴۰۰ بود که سخنگوی وقت دولت حمله پهپادی به یکی از ساختمان‌های سازمان انرژی اتمی ایران در کرج (که به ادعای برخی شرکت تکنولوژی سانتریفیوژ ایران تسا، بوده است) را تایید کرد و آن را «خرابکاری» دانست. البته علی ربیعی گفته بود که این اقدام خرابکارانه منجر به آسیب قابل توجه انسانی و تجهیزاتی نشده و تنها آسیب مختصری به سقف یکی از سوله‌ها وارد شده است.

فرمانده دانشگاه امام حسین(ع): «خطوط تولید ما هدف خرابکاری صنعتی قرار گرفته است؛ شهید وزارت دفاع خودش مورد هدف نبود اما تحت تأثیر یک خرابکاری صنعتی قرار گرفت»

رد پای اسراییل

اگر یکبار دیگر به این جمله فرمانده دانشگاه امام حسین (ع) که هشدار داده «باید با روش‌های هوش مصنوعی از تهدیدها پیشگیری کنیم» دقت کنیم، به این نتیجه می‌رسیم که احتمال «خرابکاری»، «ترور» و حتی «نفوذ» در رخ دادن این اتفاقات، وجود دارد و پای اسراییل نیز می‌تواند در میان باشد.

پس از شهادت صیاد خدایی، روزنامه نیویورک تایمز به نقل از یک مقام اطلاعاتی نوشته بود که اسرائیل به مقام‌های آمریکایی اطلاع داده است که مسئولیت کشتن این شهید را برعهده می‌گیرد. جالب آنکه چند سال پیش رئیس سازمان اطلاعات اسرائیل رسما اعلام کرده بود: «ایران هرگز به سلاح اتمی دست نخواهد یافت و این تعهدی است که اسرائیل به آن پایبند خواهد ماند.» او همچنین با ادعای خرابکاری در تاسیسات اتمی ایران گفته بود این عملیات از طریق استخدام گروهی از دانشمندان هسته‌ای ایران انجام شده‌ است. ادعایی که هیچگاه مقامات ایرانی آن را تایید نکردند. خرداد پرحادثه به پایان راه رسیده است اما باید منتظر ماند و دید مرگ‌های مشکوک در تابستان نیز ادامه خواهد داشت و یا مقامات نظامی و امنیتی هشدار فرمانده دانشگاه امام حسین را جدی می‌گیرند.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=12632

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.