• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
5

تخلیه خشم با واقعیت مجازی

  • کد خبر : 12606
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۹:۱۱
تخلیه خشم با واقعیت مجازی
برخی دانشمندان در کرۀ جنوبی معتقدند که مردم می‌توانند در دنیای واقعیت مجازی خشم خود را خالی کنند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا، گروهی از محققان در کرۀ جنوبی اعتقاد دارند که این امکان وجود دارد که آیندگان از دنیای واقعیت مجازی (VR) برای کنترل خشم خود استفاده کنند.

پژوهش جدیدی که اخیراً در دانشگاه یانسه در کره جنوبی انجام شد نشان داد واقعیت مجازی می تواند سطح خشم تحریک شده را در افراد کاهش دهد. جائه جین کیم پژوهشگر این دانشگاه به همراه تیم خود از ۶۰ شرکت کننده جوان برای آزمایش خود استفاده کرد.

این افراد به دوگروه پرخاشگر زیاد و پرخاشگر کم تقسیم شدند. سپس در معرض خشم و آموزش های مربوط به مواجهه با آن مبتنی بر واقعیت مجازی قرار گرفتند. این آموزش ها شامل محیط های مجازی برای برانگیختن خشم و همچنین راهنمایی هایی برای تاثیر کنترل آن بوده است. در این پژوهش مشخص شد در آموزش مواجهه با خشم میتوان از طریق بیان مدیریت شده سطح خشم را در هر دو گروه کاهش داد.

آموزش ذهن نیز از طریق مدیتیشن می تواند باعث افزایش سطح راحتی در این افراد شود. برندا ویدر هولد یکی دیگر از محققان این پژوهش می گوید: استفاده از واقعیت مجازی می تواند به عنوان فناوری سودمند در آموزش بهبود نتایج و کاهش هزینه ها مورد استفاده قرار بگیرد. در واقع با کمک این تحقیق ارزش آموزش واقعیت مجازی نشان داده شد و می توان از آن برای یک مداخله کوتاه استفاده کرد و اکنون با این آزمایش نیز این ایده تایید شده است.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=12606

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.