• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6

دپارتمان هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال در اراک،قطب این دانش در کشور

  • کد خبر : 12572
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸
دپارتمان هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال در اراک،قطب این دانش در کشور
سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی دپارتمان هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال را به عنوان قطب این دانش در کشور معرفی و از راه اندازی ان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی با بیان اینکه دپارتمان‌های فنی حرفه‌ای بر مبنای مباحث دانش بنیان در این استان راه‌اندازی می‌شود گفت: یکی از این برنامه‌ها راه‌اندازی دپارتمان هوش مصنوعی است.
حمیدرضا رستمی با اشاره به ظرفیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بسیار خوبی که در جهت رشد صنعت و تولید در مراکز فنی و حرفه‌ای وجود دارد اظهار داشت: برای آنکه محصولاتی که صنعتگران تولید می‌کنند ارزش آفرین باشد باید محصولی متفاوت تولید شود و این تفاوت زمانی حاصل می‌شود که نقش و وزن دانش در محصول تولید شده افزایش یابد و به محصول دانش‌بنیان برسد.
وی افزود: بر اساس تعریف محصولی دانش بنیان است که ۵۰ درصد قیمت تمام شده آن به واسطه دانشی باشد که در آن هزینه شده است این امر ممکن است در بسیاری از قسمت‌ها محقق نشده باشد البته سال‌ها شرکت‌های دانش بنیان به این عرصه ورود پیدا کرده و محصولاتی تولید می‌کنند که حداقل ۵۰ درصد قیمت تمام شده آنها به جهت دانشی بوده که هزینه شده است بنابراین تیمی روی محصول به صورت حرفه‌ای کار و دانش جدید روز را در محصول خود پیاده و به نوعی بازار را رصد می‌کنند.
رستمی عنوان کرد: آموزش فنی و حرفه‌ای به عنوان  یکی از یازده دستگاهی که در ایجاد اشتغال نقش مهمی دارد نمی تواند به تنهایی در این زمینه فعالیت کند چراکه اگر خروجی درست باشد اداره کار، تامین اجتماعی برای بیمه و بنگاه‌های اقتصادی برای ایجاد کردن واحدهای جدید ورود پیدا می‌کنند و طرح توسعه شرکت ایجاد می‌شود در اینجا اگر نیروی انسانی ماهر نباشد شرکت‌ها و صنایع نمی‌توانند طرح توسعه برای خود تعریف و آن را عملیاتی کنند.
وی بیان کرد: نقش آموزش فنی و حرفه‌ای بسیار مهم است ولی تاکنون مغفول مانده و سعی بر این است جایگاه واقعی و محوری خود را پیدا کند بنابراین تلاش کردیم تا برنامه جامع و دقیقی در این بخش تدوین و به اجرا برسانیم.
سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی ادامه داد: یکی از اهداف آموزش فنی و ‌حرفه‌ای توسعه مراکز جوار، جنب شرکت‌های صنعتی است که گستره آموزش مهارتی درسطح جامعه افزایش یابد. همچنین در نظر داریم دپارتمان هوش مصنوعی به عنوان قطب این دانش در کشور را راه اندازی کرده و در بحث اقتصاد دیجیتال ‌اقداماتی انجام شده تا در صورت تامین امکانات یک کارگاه آموزشی خوب تاسیس شود.
رستمی خاطرنشان کرد: در کنار آموزش‌های سخت، گذری هم بر آموزش‌های نرم وجود دارد اما آموزش‌های نرمی که صرفا عنوان کارآفرینی را یدک نکشد و دانش بنیانی، کارآفرینی، مهارت و دانش با هم تلفیق شوند تا اثر نهایی را برای ما در پی داشته باشند.
لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=12572

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.