• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6

رفع حساسیت پوستی با هوش مصنوعی

  • کد خبر : 12552
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳
رفع حساسیت پوستی با هوش مصنوعی
حساسیت‌های پوستی همیشه یکی از دغدغه‌های بزرگ مردم برای حفظ سلامتی خود بوده است، امروزه با توسعه فناوری در جهان دانشمندان لهستانی در شرف استفاده از روش آزمایش پزشکی مبتنی بر هوش مصنوعی برای درمان حساسیت‌های پوستی هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، پژوهشگران لهستانی به تازگی از هوش مصنوعی برای توسعه روش‌های آزمایشگاهی مرتیط با حساسیت‌های پوستی استفاده کردند که نتایج این پژوهش‌ها مؤید این واقعیت است که روش جدید بیشتر از گذشته پاسخگوی بیماران پوستی خواهد بود.

استفاده از هوش مصنوعی به طور گسترده ای در میان دانشمندان توسعه یافته است. یکی از موارد استفاده از آن در سال های اخیر خواندن آزمایشات پوستی بوده است. محققان لهستانی در توسعه پلتفرم خود از هوش مصنوعی استفاده کرده اند که در آن از یک راه حل تشخیصی به نام SkinLogic استفاده میشود. با استفاده از این روش می‌توان آزمایشات آلرژی پوستی را بهتر انجام داد و نتایج آن نیز قابل اعتماد تر خواهد بود.

افرادی که دچار حساسیت پوستی رنج می‌برند برای آزمایش دادن با مشکلات بسیاری مواجه هستند. در زمان گرفتن آزمایش آلرژی با چاقو های مخصوص بخش هایی از ساعد حاوی قطره های آلرژن سوراخ می شود و سپس با گذشت ۲۰ دقیقه باید این بخش ها اندازه گیری شوند. محققان دانشگاه صنعتی ورشو به سرپرستی پروفسور جک استپنین راه حل جدید تشخیصی خود را ارائه کرده اند. روش SkinLogic از یک سه پایه و دو دوربین برای تصویربرداری حرارتی تشکیل شده است. فرد باید دست خود را بی حرکت قرار دهد تا دستگاه بتواند در امواج نور مرئی و مادون قرمز تصویر خود را ثبت کند. در بخش هایی از پوست که قطره های آلرژن روی آن زده شده است تغییرات پوستی اندازه گیری خواهد شد. پس از آن از الگوریتم سیستم پردازش این روش استفاده می شود. بدین ترتیب با استفاده از تصاویر دوربین ها علاوه بر اندازه واکنش می توان به علائم دیگری مثل شکل واکنش های غیر معمول نیز دسترسی پیدا کرد.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=12552

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.