• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6
رئیس مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی

توسعه هوش مصنوعی نیازمند ارتقاء زیرساخت‌های پردازشی کشور است

  • کد خبر : 12519
  • ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸
توسعه هوش مصنوعی نیازمند ارتقاء زیرساخت‌های پردازشی کشور است
رئیس مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد چرایی رشد اندک هوش مصنوعی در ایران گفت: یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های ما مسئله کلان داده‌ها و کیفیت اطلاعات است و در این راستا نیازمند فرهنگ‌سازی و پذیرش و هنجار سازی و همچنین زیرساخت‌های پردازشی لازم هستیم.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری آنا، محمد شهرام معین، رئیس مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: هوش مصنوعی چند سالی است که وارد زندگی روزمره مردم شده اما خود دانش هوش مصنوعی و سنگ بنای آن سال‌های سال است که وجود دارد.

وی افزود: سوپرکامپیوترها، پردازشگرهای فوق‌سریع و شبکه‌های چندبعدی با قدرت پردازشی بسیار بالایی که داشتند طی دهه‌های اخیر توانستند بسیاری از مسائلی که قبلاً غیرقابل‌حل بود را حل کنند.

معین با بیان اینکه هوش مصنوعی در ابعاد دولتی، حکومتی، بخش خصوصی و زندگی روزمره مردم کاربرد دارد گفت: هوش مصنوعی مزایا و معایبی هم دارد که باید در مورد آن تحقیق و بررسی کرد.

رئیس مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: ما در حوزه توسعه هوش مصنوعی مطالعات جهانی و میدانی زیادی انجام دادیم و در حال حاضر هم کشورمان از نظر پذیرش و اجرای هوش مصنوعی رتبه ۷۵ دنیا را به خود اختصاص داده که این رتبه با نقطه مطلوب فاصله زیادی دارد.

معین با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه از نظر هوش مصنوعی باید جزو ده کشور اول جهان باشیم گفت: ما از نظر تولید مقالات و دانش رتبه بهتری داریم و در مقام شانزدهم دنیا هستیم اما از نظر کاربرد هوش مصنوعی در زندگی مردم و حکومت و بخش خصوصی هنوز جایگاه خیلی پایین‌تری داریم.

این مقام مسئول در مورد چرایی این مطلب گفت: یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های ما مسئله کلان داده‌ها و کیفیت اطلاعات است و در این راستا نیازمند فرهنگ‌سازی و پذیرش و هنجار سازی و همچنین زیرساخت‌های پردازشی لازم هستیم.

وی افزود: پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات یکی از مؤلفه‌های زیست‌بوم هوش مصنوعی است و همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها باید نقش‌آفرینی کنند تا ضمن بهره‌وری کشور در حوزه‌های مختلف، جزو ۱۰ کشور برتر در این حوزه قرار بگیریم.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=12519

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.