• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
8
رییس بنیاد نخبگان :

استان اصفهان ظرفیت تبدیل به قطب هوش مصنوعی کشور را دارد

  • کد خبر : 12452
  • ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱
استان اصفهان ظرفیت تبدیل به قطب هوش مصنوعی کشور را دارد
رییس بنیاد نخبگان استان اصفهان گفت: این استان با وجود داشتن زیرساخت ها و دانشگاه‌های توانمند، ظرفیت لازم برای تبدیل به قطب هوش مصنوعی کشور را دارد.

حسین ربّانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیشنهاد بنیاد نخبگان استان این است که اصفهان بعنوان هاب قطب هوش مصنوعی کشور مطرح و بر اساس آن برنامه ریزی شود و و ظرفیت های لازم در این زمینه در اصفهان وجود دارد و باید با سرعت اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه تا  ۱۰ سال آینده هوش مصنوعی در بیشتر عرصه های جهانی متحول می شود ادامه داد: در صورتی‌که کشور ما در این زمینه پیشتازی نداشته باشد از دیگر کشورها عقب می مانیم و باید بصورت منفعلانه عمل کنیم.
رییس بنیاد نخبگان استان اصفهان اضافه کرد: ظرفیت های خیلی خوبی از جمله سه  دانشگاه خوب  کشور در استان اصفهان وجود دارد که هر کدام از آنها در زمینه هوش مصنوعی دانشمندان خیلی برجسته ای دارند و از زیر ساخت های خیلی خوبی در این زمینه برخوردارند.

ربّانی خاطرنشان کرد: می توانیم با ارتباط با ایرانیان و اصفهانی های خارج از کشور از ظرفیت آنها در این زمینه استفاده کنیم.
وی بیان کرد: بسیاری از زیر ساخت ها در استان اصفهان فراهم است و از طرف دیگر زیرساخت چندان پیچیده ای هم نیاز ندارد و فقط نیازمند برنامه ریزی در این زمینه است.

رییس بنیاد نخبگان استان اصفهان افزود: هوش مصنوعی باید بعنوان اولویت در مجموعه قرارگاه علم و فناوری استان در نظرگرفته شود و داشته های این استان در مرحله اول باید احصا شده و طرح های آن در مباحث علمی، پژوهشی،  فناوری و بازار باید تعریف شود.
وی گفت: مذاکره هایی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام شده و آمادگی برای حمایت های لازم در این زمینه وجود دارد.

به گزارش ایرنا ، هوش مصنوعی یا artificial intelligence شاخه ای از علوم رایانه است که هدف اصلی آن تولید ماشین‌های هوشمندی است که توانایی انجام وظایفی که نیازمند به هوش انسانی است را داشته باشد.

هوش مصنوعی در حقیقت نوعی شبیه سازی هوش انسانی برای کامپیوتر است و منظور از هوش مصنوعی در واقع ماشینی است که به گونه ای برنامه نویسی شده که همانند انسان فکر کند و توانایی تقلید از رفتار انسان را داشته باشد. این تعریف می تواند به تمامی ماشین هایی اطلاق شود که بگونه‌ای همانند ذهن انسان عمل می‌کنند و می‌توانند کارهایی مانند حل مساله و یادگیری داشته باشند.

اصفهان به عنوان استان پیشرو در راه‌اندازی مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری که نخستین زمینه‌های رسمی شکل‌گیری شرکت‌های دانش بنیان را به وجود آورد حدود ۱۰ درصد از واحدهای فناور و دانش‌بنیان کشور را در خود دارد و دومین استان کشور در این زمینه است.

در زمان حاضر حدود ۷۰۰ شرکت دانش بنیان و فناور در این استان فعال است.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=12452

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.