• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7

نگرانی کاربران نسبت به حریم خصوصی و امنیت کودکان در متاورس

  • کد خبر : 12430
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹
نگرانی کاربران نسبت به حریم خصوصی و امنیت کودکان در متاورس
به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از کریپتو اسلات، یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که آگاهی درباره متاورس در هفت ماه گذشته دو برابر شده و تا مارس ۲۰۲۲ به ۷۴ درصد رسیده است.

بر اساس این گزارش، اکثر کاربران حاضر در این مطالعه که متاورس را می شناسند، نگران حریم خصوصی و ایمنی کودکان خودشان هستند. درصد کاربران جهانی که گفته اند در مورد متاورس شنیده اند تا جولای ۲۰۲۱، ۳۲ درصد بوده که اکنون به ۷۴ درصد رسیده که نشان دهنده رشد ۱۳۱ درصدی است. این گزارش بر اساس داده‌های ۳۰۰۵ کاربر بین سنین ۱۶ تا ۶۵ سال در آمریکا، بریتانیا و چین جمع‌آوری‌شده است.

اکثر شرکت کنندگان نرخ پذیرش بالایی را نسبت به متاورس نشان دادند. در میان شرکت‌کنندگانی که می‌دانستند متاورس چیست، ۷۴ درصد معتقد بودند که این فناوری «آینده» است. ۷۲ درصد گفتند که یک تکنولوژی بزرگ بعدی است. ۶۸ درصد و ۶۶ درصد دیگر به ترتیب گفتند متاورس اینترنت بعدی است و زندگی را تغییر می دهد.

۸۲ درصد دیگر از کسانی که می دانند متاورس چیست، می گویند این پلتفرم به مکانی برای تعامل و معاشرت با دیگران تبدیل خواهد شد. پاسخ‌های دیگر نیز نشان می‌دهد که اکثر شرکت‌کنندگان معتقدند که این پلتفرم به مکانی برای خرید و کار تبدیل می‌شود.

متاورس بین کاربران فراگیر است

نتایج نظرسنجی نشان داد که متاورس از تعامل دیجیتال به سمت مصرف و خلق فعال در حال تغییر است. ۶۰ درصد از شرکت کنندگان آشنا با این پلتفرم گفتند که برندها باید در کنار محصولات فیزیکی، محصولات دیجیتالی را در این فراجهان تولید کرده و بفروشند.

از آنجایی که شرکت کنندگان در مطالعه، این فناوری را اساساً به عنوان یک پلتفرم اجتماعی می شناسند، ۷۶ درصد از آنها گفتند که می خواهند در این فضا به گونه ای باشند که در دنیای واقعی نمی توانند آنگونه رفتار کنند. ۵۱ درصد دیگر گفتند که با اینکه در متاورس هم خود واقعی شان باشند،‌ راحت تر هستند.

شرکت‌کنندگان همچنین فکر کردند که متاورس بسیار فراگیر خواهد شد. اکثریت گفتند که این پلتفرم می تواند مردم را کنار هم جمع کند، اما هم برندها و هم کاربران باید مطمئن شوند که متاورس شامل همه افراد می شود.

با وجود نرخ بالای پذیرش، اکثر کسانی که در این مطالعه شرکت کردند، نگرانی های مشابهی در مورد متاورس داشتند. بیشتر نگرانی ها مربوط به حضور کاربران در این فضا است. ۷۲ درصد از شرکت کنندگان گفتند که نگران حریم خصوصی کودکان هستند و ۶۶ درصد گفتند امنیت کودکان اهمیت بیشتری برای آنها دارد. ۵۷ درصد دیگر گفتند که درباره مورد آزاد و اذیت واقع شدن از سوی دیگر کاربران نگرانی هایی دارند.

با توجه به نتیاج این مطالعه، درصد شرکت‌کنندگانی که نگران حریم خصوصی و حفاظت از داده‌های خودشان هستند،‌ ۶۹ درصد است. یک نگرانی آشکار که روز به روز در حال افزایش است.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=12430

برچسب ها

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.