• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6

اهمیت هوش مصنوعی در منابع انسانی

  • کد خبر : 12392
  • ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۹:۱۴
اهمیت هوش مصنوعی در منابع انسانی
هوش مصنوعی در منابع انسانی باعث بهبود عملکرد انسانی در فرآیند‌های مختلف شده است.

فناوری هوش مصنوعی (AI) در حال تبدیل شدن به امری عادی در سازمان‌ها در سراسر صنایع جهان است. عادی شدن و پذیرش این فناوری عملکرد‌هایی مانند مدیریت منابع انسانی (HRM) را قادر می‌سازد تا فرآیند‌های کاری را ساده‌سازی کند، کارایی را افزایش، هزینه‌های عملیاتی را کاهش و بهره‌وری را افزایش دهد.

به گزارش peoplematters.in، ادغام هوش مصنوعی با کمک روش‌های مدیریت منابع انسانی، منجر به تعامل سازمان‌ها با نیروی کار، قابلیت‌های انسانی برای تجزیه و تحلیل داده‌های هوش مصنوعی، پیش‌بینی سناریو‌ها و انجام برنامه ریزی‌های مناسب شده است.

هوش مصنوعی در منابع انسانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، از این رو این فناوری راه را برای بهبود عملکرد‌ها در فرآیند‌های انسانی آسان می‌کند. در ادامه با موضوعات مختلف هوش مصنوعی که در زمینه هوش مصنوعی است، آشنا خواهید شد.

استعدادیابی

یکی از بهترین موارد استفاده از هوش مصنوعی فرآیند جذب استعداد در منابع انسانی است. هوش مصنوعی می‌تواند زمان و تلاش لازم برای انجام کار‌های روزمره را کاهش دهد. درنتیجه فرآیند استخدام نیروی انسانی در این زمینه کارآمدتر و موثر خواهد بود. این فناوری منابع انسانی را قادر می‌سازد تا بر عملکرد کارکنان، استخدان آن‌ها و سایر موضوعات دیگر تمرکز کند. فناوری هوش مصنوعی با به دست آوردن اطلاعات مورد نیاز به تشکیل فرآیند استخدام نیروی انسانی کمک می‌کند.

جذب نیرو‌ها

هوش مصنوعی به ایجاد فرآیند‌های تعاملی کارآمد و پیش بینی درباره تعاملات انسانی و سازمانی کمک می‌کند. چت‌بات‌ها با انجام مکالمات مرتبط به کار می‌توانند با افراد جدید برای استخدام ارتباط برقرار کنند. این فناوری به منابع انسانی این امکان را می‌دهد تا در وقت خود صرفه جویی کنند و در نتیجه یک ماژول مبتنی بر فهم داده برای ربات چت بسازند. برخی از تعاملات کلیدی که چت‌بات‌ها می‌توانند به کارکنان کمک کنند عبارتند از:

کارکنان تازه استخدام شده را با اطلاعات و مقررات شرکت در روز اول آشنا می‌کنند، اطلاعات ضروری از جمله جزئیات مشخصات شغلی، سیاست‌های شرکت، اطلاعات اعضای تیم و  موضوعات دیگر را در اختیار کارمندان جدید قرار می‌دهند، به سوالات متداول کارکنان جدید پاسخ می‌دهند، وظایف و مزایای شرکت را توضیح می‌دهند  و اطلاعات تماس افراد مهم شرکت را در اختیار کارکنان قرار می‌دهند.

بررسی احساسات

چت‌ربات‌ها می‌توانند احساسات کارکنان را به صورت روزانه اندازه گیری و تحلیل کنند. این ربات‌ها که مبتنی بر هوش مصنوعی هستند، مکالمات منابع انسانی را در زمان مناسب تجزیه و تحلیل می‌کنند. این چت‌بات‌ها یک ابزار ارتباطی فعال، شبیه انسان است که کاربر را در مکالمات خود درگیر می‌کند. پس از ذخیره مکالمه‌ها توسط ربات‌ها، آن‌ها برای رسیدگی به نگرانی‌ها، خواسته‌ها و نیاز‌های خاص کارمند تجزیه و تحلیل و مورد استفاده قرار می‌گیرند.

برنامه‌های یادگیری و توسعه

تعداد بخش‌های یادگیری و توسعه هوش مصنوعی در طی چند سال آینده افزایش خواهد یافت. با توسعه این بخش‌ها انتظار می‌رود منابع انسانی (HR) نیاز‌های فردی کارکنان را برآورده کنند. در ادامه با چند روش که در آن منابع انسانی با کمک هوش مصنوعی می‌توانند ذهنیتی مبتنی بر داده‌ها و تجربه کارمندان ایجاد کنند، آشنا خواهید شد: پروژه‌ها را بر اساس مهارت‌های کارکنان پیش بردن
و محتوا‌های در دسترس را با داده‌ها مطابقت دادن نمونه‌هایی از این روش هستند.

وظایف کارگردانی

هوش مصنوعی می‌تواند وظایف مدیریتی و اداری را برای نیروی انسانی از قبل برنامه ریزی، استراتژی منابع انسانی را توسعه، کارکرد کارکنان را مدیریت، سیاست‌های شرکت را تجزیه و تحلیل و به سوالات عمومی پاسخ دهد. همچنین با نقش گسترده‌تر هوش مصنوعی، سازمان‌ها برای تشویق چشم‌اندازی جامع و نوآورانه می‌توانند بر عملکرد منابع انسانی سرمایه‌گذاری کنند.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=12392

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.