• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
9

روش‌های تشخیص ناهنجاری و هوش مصنوعی به کمک کاربران «بازار» می‌آید

  • کد خبر : 12382
  • ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۸:۰۵
روش‌های تشخیص ناهنجاری و هوش مصنوعی به کمک کاربران «بازار» می‌آید
بازار (فروشگاه برنامه و بازی موبایلی) با بهره‌گیری از تخصص دانشمندان دیتا و روش‌های تشخیص ناهنجاری (Anomaly Detection) از حساب کاربران خود محافظت می‌کند.

سینا رسولی، مدیر هوش مصنوعی پرداخت بازار، می‌گوید: بازار حفاظت از کاربر را مسئولیت خود می‌داند و با بهره‌گیری از هوش مصنوعی در کنار تخصص دانشمندان دیتا (data scientists) و کارشناسان بررسی تخلف جلوی سوء استفاده‌های احتمالی متخلفان را می‌گیرد. از جمله این سوء استفاده‌ها می‌توان به برداشت غیرمجاز از حساب کاربرانی که کارت های بانکی‌شان سرقت شده اشاره کرد، که بازار با شناسایی رفتارهای غیر عادی جلو آنها را گرفته است.
به گفته او در ۶ ماهه دوم ۱۴۰۰ میزان موفقیت ابزارهای هوش مصنوعی در شناسایی به‌موقع ناهنجاری‌ها و جلوگیری از خسارت دیدن کاربران به ۹۰ درصد موارد اعلامی از سوی پلیس فتا رسید.
سینا رسولی حفظ امنیت کاربران در کنار فراهم کردن شرایط مناسب و راحت برای خرید را همواره از دغدغه‌های اصلی کافه‌ بازار می‌داند و می‌گوید بازار به تلاشش برای تحقق هرچه‌ بیشتر این هدف ادامه می‌دهد.
صنعت برنامه و بازی موبایلی در سال های اخیر با رونق روزافزونی روبه رو بوده است و حفظ امنیت پرداخت برای بازی‌ها و برنامه‌های دارای امکان پرداخت درون برنامه‌ای از جمله مهم‌ترین وظایف ارائه‌دهندگان خدمات میزبانی محتوای موبایلی است.
کارشناسان امنیت بازار توصیه می‌کنند برای حفظ امنیت گوشی و حساب بانکی خود در برنامه‌های موبایلی، از کلیک کردن روی پیامک‌های حاوی لینک و نصب هرگونه برنامه و بازی ازسایت‌ها و پلتفرم‌های غیررسمی خودداری کنید.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=12382

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.