• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
13
وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد

تحول آموزشی با ورود به فضاهای جدید متاورس و بلاکچین

  • کد خبر : 12321
  • ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۹:۵۹
تحول آموزشی با ورود به فضاهای جدید متاورس و بلاکچین
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ایجاد تحول آموزشی با ورود به فضاهای جدید مانند متاورس و بلاکچین گفت: ۲۵۰ هزار نفر در آموزش و پرورش مشمول افزایش حقوق شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، یوسف نوری صبح امروز در نشست مسائل آموزش و پرورش شهرستان ملایر اظهار کرد: کمبود نیروی انسانی مهمترین چالش پیش رو به شمار می‌رود که برای این مشکل اقداماتی در مجلس و وزارت آموزش و پرورش انجام شده است.

وی با بیان اینکه تعیین تکلیف نیروها و افرادی که در قالب قراردادی و خرید خدمتی آزمونی فعال بودند تیرماه انجام می‌شود گفت: امسال ۳۴ هزار و ۸۱۴ نفر از طریق آزمون استخدامی جذب می‌شوند که ما منتظر پاسخ سازمان سنجش پس از اعمال ضرایب هستیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای ۱۵ هزار دانشجوی آموزش ابتدایی تابستان امسال دوره نایب برگزار می‌شود که از مهرماه سر جلسه درس می‌روند افزود: امسال علاوه بر فارغ‌التحصیلان، ۶۰ هزار نیرو به آموزش و پرورش اضافه شده است.

وی تصریح کرد: معمولا ۹ درصد از بودجه عمومی دولت به آموزش و پرورش اختصاص می‌یابد که امسال به ۱۳ درصد رسیده و بخش اعظم آن صرف پرداخت حقوق می‌شود.

نوری با بیان اینکه ۲۵۰ هزار نفر در آموزش و پرورش مشمول افزایش حقوق شده‌اند گفت: طرح رتبه بندی معلمان از شهریور سال گذشته مصوب شده و مبنای آغاز این طرح است.

وی با اشاره به برخی اختلافات در اجرای طرح رتبه‌بندی گفت: نباید به بهانه رتبه بندی دکان آزمون را باز کرد، کنکور باید از فضای مدارس خارج شود ضمن اینکه اثر نمرات دوره متوسطه تا ۶۰ درصد برای کنکور افزایش می‌یابد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد از سفرهای استانی رئیس جمهور در بخش عمرانی دریافت شده است، تصریح کرد: سرعت مهاجرت، رشد جمعیت و فرسودگی مدارس باعث شده تا نیاز به بودجه دو برابر شود.

وی با اشاره به ظرفیت اردوگاه‌ها و هنرستان‌های کشاورزی تاکید کرد: این دو بخش زمین‌های فراوانی در اختیار دارند که از آنها بهینه استفاده نمی‌شود، ۵ هزار و ۷۰۰ هکتار زمین در اختیار هنرستان‌های کشاورزی است که فقط از هزار هکتار آن استفاده می‌سود.

نوری با بیان اینکه این زمین‌ها به شرکت‌های دانش‌بنیان واگذار شوند تا دانش‌آموزان از نزدیک با کار آشنا شوند تصریح کرد: ۱.۵ میلیون یورو از سازمان انرژی هسته‌ای در راستای فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای در مدارس گرفته شده است.

وی از برگزاری دوره برای معلمان زیست در شرکت رویان خبر داد و با بیان اینکه باید دانش‌آموزان را از مدرسه خارج کنیم و دنبال ایجاد تحول باشیم گفت: ورود به فضاهای جدید از جمله متاورس و آموزش در محیط بلاکچین از دیگر اقدامات تحول آموزشی است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به لزوم بهره‌گیری از ظرفیت خیرین تاکید کرد: به دنبال تحول در مسائل عمرانی مناطق مختلف هستیم و در حال حاضر ۱۳ هزار چشمه سرویس بهداشتی در کشور در حال ساخت است.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=12321

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.